شهرستان ها

تعداد مبلغان در استان ایلام جوابگوی نیاز جامعه نیست

ایلام-مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام گفت:تعداد مبلغان در استان ایلام جوابگوی نیاز جامعه نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر، رویداد توانمندسازی شهید سجاد شهرکی ویژه کنشگران مسجدی با سخنرانی حجت‌الاسلام علی رحیمی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام و حجت‌الاسلام والمسلمین غلامی معاون پارلمانی مجلس شورای اسلامی، و با حضور اساتید برجسته و امامان مساجد ایلام در محل سالن اجتماعات شهید سلیمانی اداره کل تبلیغات اسلامی استان ایلام برگزار شد.

دوره یک روزه توانمندسازی ویژه کنش گران مسجدی با رویکرد جهاد تبیین و با حضور کنشگران مسجدی و امامان محلات هدف استان، روحانیون شاخص محلات و مساجد استان ایلام به همت اداره کل تبیلغات اسلامی ایلام در قالب رویداد شهید سجاد شهرکی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی مدیر کل تبلیغات اسلامی در این مراسم به اهمیت مسئله جهاد تبیین در جامعه امروز اشاره و بیان کرد: یکی از بحث‌های مهم جهاد تبیین وجود خود رهبر انقلاب هستند، موضوعی که ما کمتر به آن پرداخته‌ایم، یکی از شئون جهاد تبیین همین مسئله و وجود این نعمت است که باید به آن بپردازیم و مردم را نسبت به اندیشه این شخصیت بزرگ آگاه کنیم.

حجت الاسلام رحیمی افزود: وظیفه ما این است که جوانان را از وجود چنین شخصیت بزرگی آگاه سازیم و این وظیفه مهم در بحث جهاد تبیین بر عهده شما فعالان مساجد محلات می‌باشد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان گفت: مساجد نباید همانند کلیسا شوند باید با کلیسا فرق داشته باشند، چرا که کلیسا کلاً منفعل است، کلیسا با مسجد فرق دارد.

وی ادامه داد: تهاجم فرهنگی بر روی کلیسا تاثیر زیادی گذاشته است که حتی ازدواج هم جنس را قبول کرده است، در مراسم مذهبی موزیک دارند اما در مساجد چنین نیست مساجد ما هنوز حریم دارند.

حجت الاسلام رحیمی به اهمیت و تاثیر سازمان تبلیغات اسلامی و ائمه جمعه در مساجد پرداخت و اظهار داشت: تمام مراسم مذهبی و ادعیه و اذکاری که در مساجد برگزار می‌شود سدی شده است که وضعیت ما مثل کشورهای دیگر نشود، حتی با وجود هنجار شکنی ها و بدحجابی‌هایی که در جامعه شاهد هستیم اما در مساجد ما هنوز همه چیز پا برجاست.

وی به استفاده از ظرفیت اساتید این حوزه اشاره کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم در استان کارهای خوبی انجام دهیم.

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به اینکه وضعیت تبلیغ در استان مناسب نیست بیان کرد: با وجود ۱۶ شهر در استان ،۲۴ خانه عالم و همچنین ۳۵ روستا با جمعیت بالا، با کمبود روحانی مواجه هستیم که به یک بحران تبدیل شده است.

حجت الاسلام رحیمی گفت: با عنایت به اینکه هر مسجد یک پایگاه بسیار قوی و تاثیر گذار است افزود: همه ما به نحوی از دل مسجد بیرون آمده‌ایم و دعا می‌کنم خداوند توفیق دهد مسئولیت سنگینی که امروز بر عهده ماست را درست انجام دهیم چون نگاه جهان به سمت ما است.

وی در پایان گفت: صادر کردن انقلاب اسلامی ایران به سایر کشورها وظیفه ما را بسیار سنگین کرده و امروز ما شاهد هستیم که صدای مرگ بر آمریکا و اسرائیل از دانشگاه‌های آمریکا به گوش می‌رسد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا