شهرستان ها

تنها مکتبی که قادر به اداره جهان بوده قرآن و عترت است

قم- مرجع تقلید شیعیان گفت: در شرایط اوضاع کنونی جهان، تنها مکتبی که می‌تواند جهان هشت میلیاردی را اداره کند، قرآن و عترت است.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله عبدالله جوادی آملی در دیدار «سید محمد شوالا حیدرا» رهبر شیعیان و عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی کشور مالی گفت: قرآن کریم، همگان را به عدل و صلح دعوت می کند و معیار فضیلت انسانها از نظر دین اسلام، علم صائب و عمل صالح است.

آیت الله جوادی آملی ضمن آرزوی توفیق برای رهبر شیعیان کشور مالی و مسلمانان منطقه، تاکید کرد: اسلام در قرآن و عترت تجلی کرده و بدون اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نمی‌توان به حقیقت قرآن رسید.

وی افزود: عناصر محوری قرآن کریم سه چیز است و اهل بیت همین سه چیز را تبیین کردند، اول درباره خود مسلمانها، دوم درباره موحدان عالم (اعم از مسلمانان، یهودیان و مسیحیان) و سوم بخش بین المللی و جهانی قرآن کریم است که این کتاب الهی برای هر سه بخش برنامه جداگانه دارد.

این مرجع تقلید گفت: قرآن کریم یک کتاب جهانی است، و تعبیرهای بلند قرآن این است که ﴿هُدیً لِلنّاس‌ِ﴾، ﴿نَذِیراً لِلْبَشَرِ﴾، ﴿کَافَّةً لِلنَّاسِ﴾، ﴿لِلعالَمینَ نَذیرًا﴾؛ لذا وقتی امام زمان (عج) ظهور می‌کنند و جهان را آباد می‌نمایند، با برنامه‌های جهانی قرآن کریم را تبیین خواهد کرد.

وی اظهار داشت: اگر قرآن رهاورد انبیاء (در زندگی جاری) نباشد، همان جاهلیت گذشته بر می‌گردد، آنچه که الان صهیویست ها در غزه انجام می‌دهند، این کودک کشی‌ها و این نسل کشی در غزه، جاهلیت گذشته می‌باشد که سرایت کرده است.

وی افزود: اینکه ما در لیالی متبرکه قدر، قرآن را بر سر می‌نهیم یعنی تاج سر همه انسانها، رهنمودهای قرآن کریم است، چون قرآن، همگان را به عدل و صلح دعوت می کند.

آیت الله جوادی آملی گفت: در شرایط اوضاع کنونی جهان، تنها مکتبی که می‌تواند جهان هشت میلیاردی را اداره کند، قرآن و عترت است.

وی در پایان برای تمامی مسلمانان و شیعیان آن منطقه سلام فرستاد و برایشان سعادت در دنیا و آخرت از خداوند مسالت کرد.

سید محمد شوالا حیدرا رهبر شیعیان و عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی کشور مالی، در ابتدای این دیدار با ابراز خوشحالی از حضور در کشور ایران و دیدار با آیت الله جوادی آملی اظهار داشت: به برکت انقلاب جمهوری اسلامی ایران، مردم منطقه ما با تشیع و اهل بیت (ع) آشنا شدند و اگر شیعه در آن منطقه، رشدی کرده‌است همه به برکت انقلاب جمهوری اسلامی ایران بوده است که از این بابت خدا را شکرگزاریم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا