شهرستان ها

هیأت صلح «سرای مهر و امید» شهرک گلستان اردبیل افتتاح شد

اردبیل- با حضور مسئولان قضایی و حفاظت اطلاعات استان اردبیل هیأت صلح موسسه «سرای مهر و امید» شهرک گلستان با دستان صلح یاران آن محله افتتاح و فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم که صبح پنجشنبه در محل این هیات برگزار شد، رییس توسعه حل اختلاف استان اردبیل اظهار کرد: هیأت صلح موسسه سرای مهر و امید در راستای صلح و سازش در پرونده های مربوط به محله شهرک گلستان و با همراهی صلح یاران این محله فعالیت خود را آغاز می کند.

حجت الاسلام سیدحسین علوی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی سعی می‌کند در رویکرد جدید، اختلافات مردم به دست خود مردم حل و فصل شود.

وی افزود: در همین راستا در مساجد هر محله هیات‌های صلح با مشارکت معتمدین آن محل تشکیل می‌شود تا مشکلات و اختلافات حل و فصل شود و به این صورت از طرح پرونده در دادگستری جلوگیری شود.

رئیس حل اختلاف استان اردبیل عنوان کرد: سالانه بیش از ۴۰۰ هزار پرونده در دادگستری استان اردبیل طرح و رسیدگی می‌شود که از این میزان ۱۳۰ هزار فقره پرونده توسط شورای حل اختلاف بررسی می‌شود که مطابق آمارها بخش وسیعی از این پرونده‌ها با تلاش صلح‌ یاران منجر به صلح و سازش می‌شود.

در پایان مراسم احکام پنج تن از صلح یاران هیأت صلح موسسه سرای مهر و امید شهرک گلستان توسط حجت الاسلام سید حسین علوی تقدیم و به صورت رسمی از دفتر این هیأت مستقر در مسجد فاطمه الزهرا(س) رونمایی شد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا