شهرستان ها

مردم پشتوانه نظام هستند/ در انتخاب فرد اصلح قدم برداریم

همدان- تحلیلگر سیاسی، مردم را پشتوانه این نظام الهی دانست و گفت: باید در انتخاب فرد اصلح به عنوان رئیس جمهور وارد کار شویم.

امیر کردکریمی در گفتگو با خبرنگار مهر، نگاه به مسئله انتخابات را سرمایه گذاری خواند و اظهار کرد: هیچ کس از سرمایه گذاری ضرر نکرده و مهم است که بدانیم؛ حضور ما سرمایه گذاری است و برنامه ریزی و هدفمند کردن اقدامات را به دنبال خواهد داشت و این یعنی ظهور برکات و سراریزشدن آن به داخل جامعه، پس با هم و در کنار یکدیگر برای برنامه ریزی و اجرای آن قدم برداریم.

وی با تاکید بر اینکه معنی انتخابات یعنی تحقق و توجه به خواست مردم، میدان خدمت و کمک به سرنوشت کشور و رشد زیرساخت‌ها، بنابراین نباید از جاده انصاف خارج شد و همه اتفاقات خوب باید گفته شود، افزود: با امید آفرینی و در نظر گرفتن همه معیارها به دنبال انتخاب افراد صالح باشیم.

این تحلیلگر سیاسی ادامه داد: زمانی سود و منافع انتخابات به ما برمی‌گردد که بدانیم امروز علیرغم همه سختی‌ها، در حال رشد هستیم؛ همه بدانند که پیشرفت موجود در کشور ناشی از ایستادگی و مقاومت بوده و همواره هزینه مقاومت به مراتب کمتر از تسلیم شدن است.

کردکریمی، در ادامه صحبت‌های خود مردم را پشتوانه این نظام الهی دانست و گفت: این مردم هستند که به حکومت، معنی و مفهوم می‌دهند.

وی با طرح این موضوع که رابطه مردم و حکمرانان دو طرفه است و مردم بر حکومت حقی دارند؛ یادآور شد: رسیدن به آرامش، رفاه، مبارزه با ظلم و فساد وغیره، از شعارهای اصلی نظام اسلامی است و توجه به مردم یک اصل اساسی قرار داده شده است.

این تحلیلگر سیاسی در پاسخ به اینکه در انتخاب رئیس جمهور کارآمد می‌توان چطور عمل کرد، گفت: بررسی عملکرد دولت‌های مختلف، راه را به ما نشان می‌دهد؛ مشخص است که کدام رئیس جمهور، کار را درست پیش برده، دلسوز مردم و کشور بوده و به عنوان شخص عالی مملکت در رأس حوزه اجرایی عملکردی مثبت داشته و مسیرش درست بوده یا خیر؟

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید رئیسی و همراهان ایشان، دولت سیزدهم را یکی از پرکارترین دولت‌های جمهوری اسلامی خواند و افزود: هدایت موفق شهید جمهور سبب شد در عرصه خدمت و مدیریت، اقدامات بی منتی به مردم در اقصی نقاط این سرزمین ارائه گردد و این جز ویژگی‌های برجسته دولت بود و مردم آن را از نزدیک لمس کردند.

کردکریمی در ادامه صحبت‌های خود، با اشاره به ابعاد شخصیتی رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی، تصریح کرد: ایشان از نظر مردم داری بی نظیر بود؛ چراکه خود را از مردم می‌دانست و همراه مردم بود؛ نه بر مردم. وی هیچگاه خود را بالاتر از کسی ندید و این یعنی نقطه قوت یک مدی.

این مدرس دانشگاه در پایان گفتگو با اشاره به اینکه شهید رئیسی، فردی خدمتگذار و پاکدست بود و در هدایت قوه مجریه خوش درخشید و در نهایت هم مزد این خدمت صادقانه را گرفت و به مقام والای شهادت نائل آمد، افزود: امیدوارم دولت چهاردهم و رئیس جمهور بعدی، فردی در تراز نظام و جمهوری اسلامی، خادم به مردم و ولایت فقیه باشد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا