شهرستان ها

درآمد سرانه مردم در چهارمحال و بختیاری به شدت کم است

شهرکرد-نماینده شهرستان‌های شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر در مجلس گفت: درآمد سرانه مردم در چهارمحال و بختیاری به شدت کم است و این باعث رشد پایین این استان شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد راستینه امروز پنجشنبه در دیدار وزیر اقتصاد با نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: این استان یک میلیون نفر جمعیت دارد که حدود ۲۵۰ هزار نفر آن تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند، بخش عظیمی از مردم هم جز دهک‌های بعدی هستند که برای معیشت خود دچار مشکل‌اند.

وی افزود: درآمد سرانه مردم در چهارمحال و بختیاری به شدت کم است و این باعث رشد پایین این استان شده است.

نماینده شهرستان‌های شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر در مجلس ادامه داد: منابع بانکی استان بشدت ضعیف است، تحقق مالیاتی چهارمحال و بختیاری در سال ۱۴۰۲ برابر با ۲ هزار و ۳۸ میلیارد تومان بود که امسال به ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان رسیده است، این افزایش تحقق مالیاتی برای این استان عادلانه نیست، استان‌هایی وجود دارد که سرجمع درآمدهای مردم آن از این استان بیشتر اما سرانه تحقق مالیاتی آنان از این استان کمتر است، تلاش شد این موضوع اصلاح شود اما تنها توانستیم ۲۰۰ میلیارد تومان آن را کاهش دهیم.

راستینه عنوان کرد: نکته سوم بحث اشتغال است، در دو سفر رئیس جمهور شهید ابلاغ شد که تسهیلات به این استان تعلق گیرد ،۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان معطل تسهیلات هستند که به آنان پرداخت نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: موضوع بعدی صدور مجوزهای کسب و کار است که همچنان مشکل دارند در سامانه صدور مجوزها وقتی به مرحله اعطای زمین می‌رسد چندین معضل دیگر پیش می‌آید.

نماینده شهرستان‌های شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر در مجلس اضافه کرد: حرائم راه‌ها و راه‌آهن و رودخانه‌ها در استان چهارمحال و بختیاری که استانی کوهستانی است و به شدت با کمبود زمین مواجه است، مشکلاتی ایجاد کرده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا