شهرستان ها

حجاج حال معنوی سفر زیارتی را از دست ندهند

اردبیل- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: حجاج بیت الله الحرام به دور از مسایل حاشیه ای باید فرصت معنوی زیارت خانه خدا و مسجدالنبی را در کنار سایر اعمال حج غنیمت بشمارند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدحسن عاملی عصر شنبه در همایش آموزشی – توجیهی حجاج اردبیلی اظهار کرد: حج از شعایر ارزشمند اسلام است که نمود و نشانه ای از عظمت اتحاد و وحدت امت اسلامی به شمار می رود.

وی خاطرنشان کرد: آداب حج با حال معنوی و مخلصانه حجاج باید برگزار شده تا لذت این سفر معنوی برای همه به یادگار بماند.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: امت اسلامی در قالب کنگره حج امسال باید متفاوت از سال گذشته وحدت و همگرایی خود را نشان داده و با اعلام بیزاری از استکبار به ویژه صهیونیسم جهانی همگرایی نشانی را به نمایش بگذارند.

آیت الله عاملی بیان کرد: حجاج کشور ما به ویژه استان اردبیل بهتر است بیشترین اوقات خود را در مکه و مدینه صرف امور معنوی کرده و با پرهیز از خرید و یا سایر مشغولیت های مادی زمینه و بستر دلبستگی به آئین های ارزشی را به نمایش بگذارند.

وی از حج به عنوان پرثمرترین عبادت جمعی یاد کرد و گفت: در حج باید تامل و تفکر بر حقیقت توحید و یکتاپرستی باشد و به معنای حقیقی حضرت ابراهیم و تلاش سایر انبیای الهی در این زمینه باید مورد اهتمام و توجه جدی باشد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا