شهرستان ها

پشتوانه نظام سیاسی در انتخابات تبلور می‌یابد

زنجان- دبیر حزب جمهوریت در استان زنجان گفت: پشتوانه نظام سیاسی با مشارکت حداکثری مردم در انتخابات متبلور می‌شود.

وحید خاتمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه مشارکت در انتخابات نه تنها وظیفه شرعی و واجب کفایی است، بلکه وظیفه شهروندی در دنیای مدرن امروزی به شمار می‌رود، افزود: بنابراین اگر شهروندان از این حق خود که مشارکت در انتخابات است، به درستی استفاده نکنند، دچار گسست و شکافی با نظام سیاسی خود خواهند شد که در این حالت هم نظام سیاسی و هم خود مردم متضرر می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه تبلور پشتوانه مردمی نظام سیاسی در مشارکت حداکثری در انتخابات عیان می‌شود، اظهار کرد: این مشارکت به هر میزان که بالا باشد، پشتوانه سیاسی برای نظام نیز به مراتب فربه‌تر خواهد شد و نظام سیاسی با اتکا به این پشتوانه مردمی چه در عرصه داخلی و چه در عرصه خارجی می‌تواند مشروعیت بیشتری را کسب کرده و پایه‌های خود را مستحکم‌تر کند.

این فعال سیاسی با یادآوری اینکه مردم نیز می‌توانند با مشارکت حداکثری در انتخابات، تأثیرگذاری خود را در سیاست‌های تدوینی برای مدیریت امور جامعه بیشتر اعمال کنند، ادامه داد: بنابراین مردم و اکثریت جامعه به واسطه انتخابات که مسالمت‌آمیزترین و مصلحانه‌ترین روش است، می‌توانند خواسته‌ها و منافع خودشان را در بدنه قدرت استیفا و پیگیری کنند، به همین خاطر مشارکت در انتخابات برای مردم نیز از درجه اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

خاتمی از مجلس به عنوان مهم‌ترین نهاد قانون‌گذاری کشور یاد کرد و گفت: هر چقدر تکثر نمایندگان مضاعف باشد و یا سلایق متکثر و نخبگان و اقشار مختلفی در خانه ملت حضور قوی داشته باشند، قطع یقین در کیفیت زندگی مردم نقش به سزایی خواهد داشت، از این رو نمایندگانی که بتوانند حداکثر جامعه را نمایندگی کنند، قادر خواهند بود نقش اثرگذاری نیز در امور تقنینی و نظارتی کشور ایفا کنند.

دبیر حزب جمهوریت در استان زنجان خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم استفاده حداکثری و بهینه را از ظرفیت‌هایی که قانون‌گذار پیش روی شهروندان قرار داده است، استفاده کنیم و به طریق اولاً شرایط زندگی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و حتی سیاسی خود را با استفاده از این ظرفیت بهتر کرده و اصلاح کنیم.

وی با اشاره به اینکه نتیجه قطعی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه زنجان و طارم و حوزه انتخابیه خدابنده به دور دوم یعنی انتخابات روز ۲۸ اردیبهشت‌ماه موکول شد، عنوان کرد: انتخابات در دور دوم نسبت به دور اول کمی متفاوت‌تر است. در دور دوم انتخابات، طرفین رقابت‌کننده به مراتب کمتر شده و تبلور اراده کاندیداها در دو قطب بیشتر شکل می‌گیرد.

خاتمی با بیان اینکه کاندیداهایی که در دو قطب ماجرای دور دوم انتخابات قرار دارند، بیشتر بر نقاط افتراق خود تمرکز داشته و بر آن تاکید دارند، تصریح کرد: این موضوع شاید برای رأی‌دهندگان در انتخابات کار را سهل‌تر کند؛ چرا که مواضع و دیدگاه‌های کاندیداها به مراتب شفاف‌تر از گذشته می‌شود و مردم می‌توانند با پیگیری مناظرات، مواضع و دیدگاه‌های دو قطب، انتخاب بهتر و راحت‌تری داشته باشند.

این فعال سیاسی افزود: در دور اول انتخابات، تفرق و تکثر کاندیداها به گونه‌ای بود که انتخاب کاندیداها کمی سخت‌تر بود اما در این دور از انتخابات چون در هر دو حوزه انتخابیه دو قطب شکل گرفته است و این دو قطب نیز تقریباً نقاط افتراق زیادی را به منصه ظهور می‌رسانند، مردم می‌توانند با ارزیابی دقیق و صحیح از پتانسیل و ظرفیت طرفین رقبا، انتخاب بهتری داشته باشند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا