شهرستان ها

آزادی محکومان جرایم غیرعمد استان کرمان در گرو ۴۰ میلیارد تومان

کرمان- مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان گفت: در حال حاضر برای آزادی محکومان جرایم غیرعمد استان بیش از ۴۰ میلیارد تومان نیاز است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحجت‌الله موسوی قوام صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هر ساله دهه کرامت، زمینه‌ساز آزادی تعدادی از محکومان جرایم غیرعمد بوده است.

وی افزود: امسال نیز در دهه پر برکت کرامت، تعداد ۳۳ مددجوی غیرعمد از زندان‌های استان کرمان آزاد شدند.

موسوی قوام با اشاره به اینکه مبلغ بدهی این افراد ۸۰۲ میلیارد و ۳۷۴ میلیون ریال بوده است، بیان کرد: با تلاش نمایندگان و مددکاران ستاد دیه استان در جلسات صلح و سازش، مبلغ ۵۰۱ میلیارد و ۷۸۷ میلیون ریال از شکات تخفیف و گذشت اخذ شد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان گفت: همچنین در بحث توان پرداخت مددجویان و اعسار مبلغ ۲۵۷ میلیارد و ۳۹۳ میلیون ریال تأمین شده است.

وی ادامه داد: به دنبال آن، با پرداخت مبلغ ۴۰ میلیارد و ۱۹۳ میلیون ریال از محل کمک‌های مردمی و خیران، این مددجویان از زندان آزاد شدند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان با اشاره به جذب حداکثری کمک‌های خیران مردم نوع دوست کرمان در ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: در حال حاضر برای آزادی محکومان جرایم غیرعمد استان بیش از ۴۰ میلیارد تومان نیاز است.

موسوی قوام در بخش دیگری تاکید کرد: طی روزهای اخیر یک خیّر کرمانی ۸۰۰ میلیون ریال برای آزادی زندانیان غیرعمد کمک کرده است.

وی افزود: این کرمانی خیّر، هدف از این کار نیک را ادای نذر عنوان کرد بدین صورت که نیت داشته برای برکت زندگی‌اش در راه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد کمک کند.

موسوی قوام ادامه داد: گویا این فرد دچار مشکل خانوادگی و در شرف جدایی از همسرش بوده و نذر کرده است چنانچه زندگی‌اش از هم نپاشد و به روال گذشته برگردد، زمینه آزادی چهار مددجوی جرایم غیرعمد را فراهم کند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان یادآور شد: خداروشکر با پا درمیانی تعدادی از ریش سفیدان خانواده‌ها، مشکل این خیّر کرمانی حل شده است.

وی در پایان گفت: با مبلغ اهدایی این خیّر چهار مددجوی واجد شرایط جرایم غیرعمد از زندان آزاد می‌شوند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا