شهرستان ها

جشنواره «سرود مقاومت» در مازندران برگزار می شود

آمل- معاون فرهنگی و امور سینمایی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: جشنواره استانی سرود مقاومت در استان برگزار می شود،

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله ایرانمهر شامگاه چهارشنبه در نشست با خبرنگاران با گرامی داشت یاد خاطره شهدا به ویژه شهدای حماسه اسلامی ششم بهمن و شهدای خدمت و شهید آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» به اهمیت سرود مقاومت پرداخت و اظهار داشت: سرود، بازگو کننده احساسات و شور آفرینی جمعی و ملی هنری اقوام مختلف است.

وی با بیان اینکه در تاریخ انقلاب اسلامی نیز سرود، عامل ایجاد وحدت کلمه و شورآفرینی در نیروهای مردمی و راهپیمایی‌ها بود، افزود: سرودهای انقلاب اسلامی به‌حدی تأثیرگذار و عمیق بوده‌اند که اگر امروز ما سرودهای انقلاب را از حافظه‌ی تاریخی خودمان پاک کنیم و آن را نادیده بگیریم، شاید خاطره‌ی مشترک و زنده‌ای برای ما باقی نماند.

این مسئول با عنوان اینکه تمام تصویری که نسل انقلاب و نسل‌های پس از آن، از حرکت مردم در انقلاب اسلامی دارند با سرودهای انقلاب درآمیخته است، اضافه کرد: به‌عنوان نمونه، جشن‌های دهه‌ی فجر را، که دهه‌ی منتقل‌کننده‌ی این اتفاق تاریخی به نسل‌های بعد است، در نظر بگیرید؛ اگر در دهه‌ی فجر سرودهای انقلاب از مجموعه‌های رسانه‌ای و تبلیغی حذف شود، درمی‌یابیم که دستمان خالی است و بضاعت کمی برای عرضه خواهیم داشت. این نشان دهنده آن است که سرود به گونه هنری بسیار اثرگذار است.

ایرانمهر به ویژگی دیگر سرود پرداخت و بیان کرد: سرود باعث تبادلات فرهنگی بین ملل مختلف و تعامل فرهنگ و ارزش‌ها می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه دبیرخانه جشنواره استانی سرود مقاومت در آمل راه اندازی شده است، بیان کرد: برگزاری این جشنواره اقدامی هوشمندانه جهت جریان سازی و زمینه تولید آثار ارزشی متعدد خواهد بود.

ایرانمهر با بیان اینکه این جشنواره به لحاظ کیفی و کمی باعث ارتقای سطح تولیدات با موضوع حماسه ششم بهمن آمل، دفاع مقدس و مقاومت خواهد شد، عنوان کرد: دبیرخانه جشنواره جهت اجرای کیفی‌تر این جشنواره از مساعدت و همکاری نهادهای مختلف استانی بهره‌مند خواهد شد.

کنگره بین المللی جبهه مقاومت

ذات الله زارعی فرماندار آمل در نشست خبری جشنواره استانی «سرود مقاومت» که در فرمانداری برگزار شد، با تسلیت شهادت آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» و همراهان وی از برگزاری برنامه‌های حوزه دفاع مقدس و مقاومت در شهرستان آمل، اظهار داشت: در راستای کنگره شهدای استان مازندران، کنگره ملی شهدای بین الملل و جبهه مقاومت در ۱۷ و ۱۸ شهریور با حضور بیش از ۲۰۰ مهمان خارجی در آمل برگزار خواهد شد.

وی افزود همچنین جشنواره‌های متعددی در حوزه‌های مختلف از جمله جشنواره سرود، جشنواره شعرهای آئینی، جشنواره مداحی ویژه نوجوانان در خصوص حماسه ششم بهمن و شهدای جنگل و جشنواره «طاها ستاره شمالی» با محوریت شهید «سید طاهره هاشمی» از جمله برنامه‌های شهرستان است.

این مسئول زمان اختتامیه جشنواره «طاها ستاره شمالی» را آذر ماه اعلام کرد و گفت: آئین اختتامیه همه این جشنوارها را در هفته ششم بهمن در سطح شهرستان خواهیم داشت.

زارعی با اشاره به اینکه برنامه ستاد حماسه اسلامی ششم بهمن در گذشته به صورت شهرستانی برگزار می‌شد، گفت: یکی از جلسات شورای اداری استان که در آمل برگزار شد یک مصوبه داشت آن هم اینکه ستاد ششم بهمن شهرستان آمل از سطح شهرستانی به سطح استانی ارتقا پیدا کند و سال گذشته به صورت استانی برگزار شد.

فرماندار آمل خاطرنشان کرد: برای ملی شدن ستاد حماسه ششم بهمن آمل هم تلاش خواهیم کرد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا