شهرستان ها

نتیجه تذکرات و مطالبات منعکس شده به مدیران اصفهان خروجی کمی دارد

اصفهان- عضو شورای شهر اصفهان گفت: تذکرات و مطالبی که در صحن شورا و به صورت غیر حضوری عرض می‌شود به مدیران منعکس می‌شود اما از نتیجه آن خبر کمتری وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید نادرالاصلی ظهر یکشنبه در نطق میان دستور صد و سی و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) و با اشاره به فراز پایانی وصیت نامه سیاسی عبادی ایشان اظهار کرد: امام خوبی‌ها در بلندای تاریخ پس از رسول خدا و ائمه معصومین مانندش وجود نداشت. او کسی بود که در مناجات با خدای خویش عرض می‌کند که «خدایا ما بندگان ضعیف هستیم و بندگانی هستیم که هیچ نداریم و هرچه هست تویی، اگر چنانچه خلاف می‌کنیم نادانیم و تو بر ما ببخش….»

وی افزود: امروز در سالروز رحلت کسی هستیم که خود را هیچ می‌دانست اما مؤسس اسلام پس از نهضت کربلا بود و عالم را مبهوت عظمت خود کرد. او انقلابی را خلق کرد که تمام حق یکجا مقابل باطل صف آرایی کرد. او بر از بین رفتن باطل ایمان داشت و بر این ایمان اصرار ورزید.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امام خمینی (ره) با آموزه‌های خدایی و قرآنی با اعتقاد کامل به مبانی دینی برپایی دین خدا را به جهانیان اعلام کرد و بعد از گذشت این همه سال خلف صالح او، عبد صالح پروردگار این کشتی را امن می‌سازد و طوفانی که استکبار جهانی در طول این مدت در برابر کشتی توفنده ایران اسلامی ایجاد کردند به برکت همدلی، وفاق و صمیمیت مردم و با رهبری داهیانه امامین انقلاب و به رغم مشکلاتی که برخی عناصر داخلی ایجاد می‌کنند و با وجود عناد دشمنان خارجی از میان می‌رود.

وی ادامه داد: امروز با کمال تأسف حدود دو هفته از حادثه عظیم و سخت آسمانی شدن بنده مؤمن، انقلابی، مجاهد، سخت کوش و مردمی، رئیس جمهور با صلابت مقابل دشمن و مهربان با مردم می‌گذرد، در این ایام نظام اسلامی در شرایط بسیار سختی قرار گرفت اما بحمدالله با هدایت‌های رهبری انقلاب آن عظمت در تشییع با شکوه شهدای خدمت انجام شد و مردم و جهانیان و سران کشورهای دنیا در مقابل رئیس جمهور مظلوم مقتدر سر تعظیم فرود آوردند. بیش از یک چهارم جمعیت دنیا عزای عمومی اعلام کردند و بیش از سه چهارم مردم دنیا این حادثه تلخ را به ایران اسلامی تسلیت گفتند.

نادرالاصلی تصریح کرد: شهید رئیسی جا پای امام خود گذاشت و به روش و منش امام عزیز، باورمندی و خلوص خود را به مبانی دینی و ارزش‌های انقلابی و پاکی در سلوک را در عمل اثبات کرد. او همچنین در مقابل زخم زبان‌ها و نامهربانی‌ها به شیوه استاد خود شهید بهشتی عمل کرد.

وی افزود: او در مردم داری به شهید رجایی اقتدا کرد و در سخت کوشی و حفظ اقتدار ایران اسلامی از رهبر خود سید علی تبعیت کرد و در هر میدان بین المللی از شهدا، کشور، قرآن و حقوق مردمش دفاع کرد و با اقتدار سخن گفت و در مجامع جهانی جایگاه ایران را ارتقا داد.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مردم ایران امروز با انتخابات سخت ریاست جمهوری مواجه هستند. در این میان تبیین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در کسب رتبه‌های برتر بین المللی، توفیقات سیاست خارجی، وعده صادق و انتقام سخت، تلاش برای حل مشکل اشتغال و رفع مشکلات کارگران و محرومان مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد. لازم است کسانی که در نامزدی ریاست جمهوری پیشگام شده‌اند به شرایط کشور توجه و دستاوردهای دولت صادق الوعد را حفظ کنند.

وی در بخش دیگری از نطق خود گفت: تذکرات و مطالبی که در صحن شورا و به صورت غیر حضوری عرض می‌شود به مدیران منعکس می‌شود اما از نتیجه آن خبر کمتری وجود دارد. به عنوان نمونه پیش از این از آبگرفتگی معابر بر اثر بارندگی اردیبهشت ماه صحبت کردیم و از سوی معاون خدمات شهری شرحی مفصل از برنامه‌ها داده شد. براساس آنچه شنیدیم میلیون‌ها متر مکعب آب در شهر جاری شد و عرصه را بر مردم در حوزه حمل و نقل تنگ کرد اما ما همچنان در حال انجام طرح هستیم. متأسفانه انتقال آب از دریا با اعداد نجومی مواجه است و ما نمی‌توانیم این نعمت خدادادی و مجانی را برنامه ریزی کنیم.

نادرالاصلی با اشاره به مسئله فروریزش‌های اخیر در نقاط مختلف شهر گفت: آیا علت اتفاقات اخیر فرونشست زمین است؟ آیا از بین رفتن مجاری انتقال آب و فاضلاب یا شسته شدن بستر لوله گذاری‌هاست. هرچه هست ما به عنوان مدیریت شهری مسئولیت داریم. از اینکه تبعات فرونشست بر دامان ما بنشیند مشکلی نیست، مشکل زمانی است که اتفاقی رخ دهد و بنایی فرو ریزند و عده‌ای خسارت جانی و مالی ببینند. آن وقت چه کسی مقصر است.

وی با اشاره به درآمدهای شهری گفت: درآمد حاصل از عوارض ارزش افزوده و آلایندگی هوا به حوزه خدمات آن منطقه مربوط می‌شود. اداره شهر هزینه دارد و قانون حق شهر را در درآمدی که از ناحیه عوارض ارزش افزوده کسب می‌شود فرض کرده است. انتظار داریم استاندار، فرماندار و سازمان‌های نظارتی به خصوص بازرسی و مدیریت امور مالیاتی بر این امر مصر باشند.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: هزینه‌های احداث خط ۲ مترو اگرچه اصرار به هم پوشانی آن با شهرهای اطراف از جمله شاهین شهر، خمینی شهر، نجف آباد و بهارستان را داریم بسیار سنگین است. مدیریت در تعامل و مساعدت می‌تواند اقداماتی را در تولید درآمدهای پایدار و مولدسازی ظرفیت‌های موجود و صرف آن در این مسیر کمک شایانی کند. دریافت حق و حقوق شهر از بودجه کشور و وزارتخانه‌ها در جای خود قابل تأمل است. در این راستا مولدسازی سرمایه‌ها، کسب مشارکت‌های مردمی، پهن کردن فرش قرمز برای خیرین و سرمایه گذاران مؤمن و متدین از جمله انتظارات ما است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا