شهرستان ها

نقش دانشگاه‌ها در انتخابات ایجاد گفتمان است

سنندج_ کارشناس سیاسی و مدرس دانشگاه در کردستان گفت: دانشگاه با نگاه علمی می‌تواند در فرایند انتخابات و موج سازی انتخاباتی و ایجاد گفتمان نقش داشته باشد.

مرتضی ملاولی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: انتخابات دارای ویژگی‌هایی است و یک رویداد عظیم مردمی محسوب می‌شود که خیزش وسیع مردم در آن اتفاق می‌افتد.

وی افزود: کمتر رویدادی است که جمعیتی در این حجم وسیعی در آن شرکت کنند، رویدادی که تمام سلایق مختلف را در خود جای داده است.

کارشناس و مدرس دانشگاه در کردستان بیان کرد: همه افراد با هر زبان، قومیت و مسلکی در آن حق اظهار نظر دارند و حتی در بحث کاندیداتوری هم همه افراد با دارا بودن شرایط می‌توانند عرض اندام کنند.

ملاولی افزود: حتی در نتایج انتخابات هم هیچکس تأثیر ندارد و افراد در حین رأی دادن بر مبنای خود واقعی که دارند رأی خود را در صندوق می‌اندازند.

وی اذعان کرد: در جمهوری اسلامی ایران به برکت قانون مترقی که وجود دارد حتی گرایش دولت هم در نتایج صندوق رأی بی تأثیر است.

مشارکت مردم عنصر اصلی انتخابات است

مدرس دانشگاه یادآور شد: انتخابات اگر نمود عینی از ارتقا کیفی حاکمیت باشد، مشارکت مردم عنصر و ویژگی اصلی آن است.

ملاولی تصریح کرد: انتخابات در واقع تمرین عملی و عینی مجریان اداری کشور است و خیزشی برای دانستن اینکه مجموعه چقدر دارای نظم است.

وی عنوان کرد: از روزی که حادثه سقوط هواپیما روی داد، نظام اداری کشور بدون خلل و با نظم تا زمان برگزاری انتخابات پیش می‌رود.

کارشناس سیاسی کردستان افزود: نگاه داخلی و بین‌المللی هم به شرایط کنونی کشور چشم دارد و با شرایط ویژه کشور انتخابات خواسته و ناخواسته یک پویایی و خلاقیت در مدیریت کشور ایجاد کرده است.

ملاولی گفت: اگر یک دولت بخواهد در روند اجرای خود بعد از ۴ سال تغییر و تحول ایجاد کند و هر انتخاباتی که برگزار شود قطعاً زمینه ساز ایجاد تغییر در بدنه اجرایی و بدنه دولت است.

رویداد انتخابات در کیفیت حکمرانی اثرگذار است

وی بیان کرد: رویداد انتخابات با ویژگی‌هایی که دارد در کیفیت حکمرانی تأثیر گذار و قطعاً اتفاقات مثبتی هم به نفع مردم ایجاد می‌کند.

مدرس دانشگاه تصریح کرد: دانشگاه چند ویژگی دارد که می‌تواند در انتخابات مؤثر باشد، اول اینکه مرکز نخبگان است، اساتید مرجع هستند، مراکز علمی و تحقیقاتی و مراکز رشد و فناوری در اختیار دانشگاه است که برابر با نظریه‌های جدید گام برمی‌دارد.

ملاولی افزود: در شرایط عادی جامعه هدف دانشگاه، دانشجویان جوانی هستند که انرژی خاصی دارند، میل به آموختن و میل به جامعه دارند و دارای توان مضاعفی که به سمت و سوی روشنگری در حرکت هستند و مردم هم نگاهشان به دانشگاه و سمت و سوی حرکت او است به اینکه نظرات علمی چه می‌گویند.

دانشگاه در شرکت دادن جامعه در انتخابات نقش دارد

کارشناس سیاسی استان کردستان تصریح کرد: دانشگاه یک مرجع است و تغییراتی که از دل دانشگاه بیرون می‌آید موفق است و با این ویژگی‌ها چه تأثیر مثبتی در تمام ارگان‌ها و نقش ارزشمندی در شرکت دادن بقیه ایفا می‌کند.

ملاولی ادامه داد: مهندسی اجتماعی، جهت دهی اذهان عمومی و حتی ایجاد تفکر خاص و دیگر تأثیرات دقیقی که می‌تواند حتی در بخش ثبت نام نامزدها با گرایش‌های مختلف هم مؤثر باشد از تأثیرات دانشگاه و دانشجو در انتخابات است.

وی بیان کرد: دانشگاه با نگاه علمی می‌تواند ورود کند و در فرایند انتخابات هم مؤثر واقع شود و موج سازی انتخاباتی و ایجاد گفتمان هم دیگر واقعه در دست دانشگاه است.

ملاولی خاطرنشان کرد: بعد از انتخابات دانشگاه همچنان نقش مؤثری ایفا می‌کند هم در احصا مشکلات، هم در دادن آمار و خط دهی به منتخب انتخابات برای چاره اندیشی در رفع مشکلات همگی توسط دانشگاه ممکن می‌شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا