شهرستان ها

مبارزه با اسراییل برآمده از اندیشه های امام خمینی(ره) است

قزوین- یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: جهانگیر شدن نگاه مبارزاتی با صهیونیست‌ها برآمده از اندیشه امام خمینی(ره) است.

حجت الاسلام سید مرتضی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به دیدگاه امام خمینی (ره) در خصوص مسئله فلسطین اظهار کرد: امام خمینی در شرایطی مسئله فلسطین را مسئله اول جهان اسلام نامیدند که تمام هم و غم اسراییل و غرب این بود که این مسئله به یک مسئله اسلامی تبدیل نشود.

نماینده سابق مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اسراییل و حامیانش می‌دانستند جهان عرب در اختیار آنها است و هر خطی که به آنها بدهند عمل می‌شود و این در حالی است که جهان اسلام و امت اسلامی پای کار اسلام هستند.

وی اضافه کرد: جهان غرب در خصوص مسئله فلسطین این راهکار را داشت که با کشورهای جهان عرب نظیر مصر، اردن، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و… توافق ایجاد کند و تا حد زیادی هم در این زمینه موفق بودند چرا که حتی مردم در این کشور ها گمان میکردند موضوع فلسطین یک مسئله حل شده و به اتمام رسیده است.

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: امام (ره) در بیانات خود اظهار می‌کنند که شاه به ایشان پیغام داده بوده که اگر می‌خواهد می توند شاه را مورد انتقاد قرار دهد اما در مورد اسراییل کلام تند و منتقدانه به زبان نیاورد، ایشان حساسیت موضوع را درک کردند و خط لازم در خصوص این مسئله را مشخص نمودند.

وی گفت: مسئله فلسطین مسئله عربیت و یا قومیت نبوده است و این موضوع به دین و اسلام مربوط می‌شود لذا در شرایطی که شاید خیلی ها در همین جهان اسلام اهمیت دادن به موضوع فلسطین را تمسخر میکردند ایشان بر اهمیت موضوع تاکید کرد و امروز با گذشت ۴٠ سال از انقلاب اسلامی می‌بینیم که نه تنها جهان اسلام که ملت آزاده جهان بر این امر واقف شده اند و هرگز تصور نمیشد تظاهرات اینچنینی در غرب برپا شود.

حسینی با اشاره به دیدگاه امام در خصوص حمایت از مستضعفان در سراسر جهان مطرح کرد: یکی از زمینه های اختلاف اهل سنت و شیعه این است که در نگاه اهل سنت حاکم اگر ظالم و یا متجاوز و ستمکار باشد باید با او همکاری کرد که اجر الهی در این کار است.

وی ادامه داد: در دیدگاه شیعه باید در مقابل ظالم ایستاد و از مظلوم دفاع کرد ولو مظلوم یهودی یا نصرانی باشد، باید در مقابل کسی که حق را ناحق میکند ایستاد در هر جایگاهی که باشد و امام خمینی این دیدگاه را در نظریات خود تصریح داد.

این کارشناس مسائل سیاسی در خاتمه گفت: امروز جوان عرب که عموماً اهل سنت است بین این دو دیدگاه ایستاده و مخیر است و بسیاری از کنش ها نشان می‌دهد که ظلم ستیزی که در دیدگاه تشیع وجود دارد مورد توجه همگان قرار گرفته است، بدیهی است که جهانگیر شدن این نگاه دستاورد دیدگاه های معمار کبیر انقلاب بوده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا