شهرستان ها

دانش‌اموزان بوشهری به سمت رشته‌های فنی ترغیب شوند

بوشهر- رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: دانش‌اموزان استان بوشهر به سمت تحصیل در رشته‌های فنی ترغیب شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، احسان بهمیاری عصر شنبه در اولین اجلاس هم‌اندیشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مدیران آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار کرد: سه هزار و ۵۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای دخترانه و پسرانه در ۳۴ رشته در استان تحصیل می‌کنند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان بوشهر افزود: با آموزش‌هایی که فرا می‌گیرند علاوه‌بر کار آفرینی می‌توانند مشغول به کار شوند و به‌طور متوسط درصد اشتغال در این رشته‌ها بالاتر از رشته‌های نظری است.

وی هدف از این نشست توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در استان برای دستیابی به توسعه پایدار و تربیت نیروی انسانی کارآفرین و مهارتی است.

آمار اشتغال در استان بوشهر پایین است

بهمیاری افزود: این مورد در اسناد بالادستی بر آن اشاره شده و بر آموزش‌های فنی در سازمان فنی و حرفه‌ای و هنرستان‌ها و دانشگاه فنی وحرفه‌ای توجه و تاکید شده است.

وی اظهار کرد: استان بوشهر یک استان صنعتی با صنایع عظیم نفت و گاز و صنایع دریایی و نیروگاه اتمی است، اما وقتی آمار اشتغال در صنایع استان را بررسی می‌کنیم نسبت‌به متوسط کشور ۱۲ درصد پایین‌تر هستیم که یکی از دلایل آن توجه نداشتن به آموزش‌های فنی وحرفه‌ای است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان بوشهر اضافه کرد: دانش‌آموزی که جذب دانشگاه فنی وحرفه‌ای می‌شود به‌یقین احتمال این‌که در آینده بتواند شغل مناسب با رشته خود را داشته باشد بیشتر است و به‌طور معمول درصد اشتغال دانشجویان فارغ‌التحصیل این دانشگاه نیز هم نسبت‌به دانشگاه‌های دیگر بالاتر است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا