شهرستان ها

هوای اصفهان گرم‌تر می‌شود

اصفهان- کارشناس مسؤول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان از روند افزایشی بیشینه دمای هوا به ویژه در نیمه شمالی استان تا پایان هفته خبرداد.

مینا معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه بیشینه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده نیز در بیشتر مناطق استان بین یک تا سه درجه سلسیوس افزایش می‌یابد، اظهار داشت: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۵ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۱۷ درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.

به گفته وی، خور و بیابانک با بیشینه دمای ۳۷ درجه سلسیوس بالای صفر و بویین میاندشت با کمینه دمای چهار درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان طی ۲۴ ساعت پیش رو خواهند بود.

کارشناس مسؤول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به گذر امواج ناپایدار از فراز استان، خاطرنشان کرد: طی امروز در مناطق مستعد استان بارش‌های رگباری محلی و رعد و برق و احتمال بارش تگرگ و وزش تند باد لحظه ای را انتظار داریم که اوج فعالیت آن در ساعات بعد از ظهر است.

معتمدی ادامه داد: وقوع تندباد در مناطق شرقی و شمالی با خیزش گردو خاک محلی همراه خواهد بود.

به گفته وی، از فردا دوشنبه جوی به نسبت پایدار در استان حاکم خواهد شد.

آگهی
شهرستان ها

هوای خوزستان گرم‌تر می‌شود

اهواز- مدیرکل هواشناسی خوزستان از افزایش دمای هوا در استان خبر داد.

محمد سبزه زاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی تا اوایل روز یکشنبه پدیده غالب غبار صبحگاهی و وزش باد متوسط در مناطق جنوب، غرب و مرکز استان خوزستان خواهد بود.

وی با اعلام اینکه شمال خلیج فارس تا فردا مواج پیش بینی می‌شود، اضافه کرد: روند افزایش ۳ تا ۵ درجه‌ای دما برای خوزستان پیش بینی می‌شود.

سبزه زاری از ورود سامانه بارشی ضعیف به خوزستان از روز یکشنبه خبر داد و اظهار کرد: این سامانه از روز دوشنبه سبب رگبار و رعد و برق و وزش بادهای متوسط در مناطق شمالی و شرقی و ارتفاعات خواهد شد. همچنین در دیگر مناطق استان بارش‌ها به صورت پراکنده و نقطه‌های خواهند بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان تصریح کرد: از روز دوشنبه تا سه‌شنبه وزش بادها در مناطق جنوبی و غربی و مرکزی استان متوسط تا شدید پیش بینی می‌شود.

وی گفت: در شبانه روز گذشته امیدیه و کشاورزی اهواز با ۳۴ و ایذه با ۱۰.۲ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط خوزستان گزارش شده‌اند؛ همچنین در شبانه روز گذشته اهواز به بیشینه دمای ۳۳.۶ و کمینه دمای ۱۹.۶ درجه سانتیگراد رسیده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا