شهرستان ها

آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده تنگ بستانک مهار شد

آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده تنگ بستانک مهار شد
حفاظت شده تنگ بستانک مهار شد " width="" height="800">


آتش‌سوزی که روز های گذشته در حاشیه بهشت گمشده و منطقه تنگ بستانک شهرستان مرودشت رخ داده بود، با تلاش مشترک محیط‌بانان، نیروهای منابع طبیعی وآبخیزداری ،آتش‌نشانی بسبجیان، پایگاه مقاومت وسمن های محلی بخش کامفیروز جنوبی مهار شد.

به گزارش ایلنا، به گفته رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مرودشت، این آتش‌سوزی در حاشیه تنگ بستانک، معروف به مور سیرک رخ داد و به سرعت در حال گسترش بود و با تلاش نیروهای دوستدار محیط زیست مهار شد.

یوسف حسنی گفت: با توجه به گزارش دریافتی مبنی برآتش سوزی در منطقه تنگ بستانک نیروهای یگان این اداره بانیروهای منابع طبیعی و آبخیزداری، آتشنشاتی ،بسیجیان وسمن ها در محل حاضرشده وبا تجهیزات در اختیار مانع گسترش آتش به محدوده با پوشش درختی شدند.

این مقام مسوول  افزود: در این رخداد بخش کوچکی از محل که دارای پوشش علفی بود طعمه حریق شد،  با توجه به بارندگی فصلی پوشش گیاهی افزایش یافته وپس از خشک شدن با کوچکترین سهل انگاری دچار حریق شده وکنترل آن در مناطق صعب العبور سخت می‌شود که این امر می‌تواند باعث آسیب به زیستگاه حیات وحش شود.

وی خواستار دقت بیشتر گردشگران در عبور از مناطق شد و افزود: عرصه های طبیعی، محیط زیست، مراتع و جنگل ها   از جمله مناطقی هستند که  طی سال های اخیر از تیغ سهل انگاری انسانی زخم های زیادی خورده که شاید درمان آن سال ها و قرن ها زمان ببرد.



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا