شهرستان ها

احتمال رگبار و رعدوبرق در شمال اصفهان/ وزش باد پدیده غالب است

اصفهان- رییس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان از احتمال بارش رگبار بهاری و رعدوبرق در نواحی شمال استان خبرداد.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از بعدازظهر روز سه شنبه و چهارشنبه (۱۵ و ۱۶ خرداد) رشد ابر، رگبار و رعدوبرق در برخی مناطق به ویژه نیمه شمالی استان پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به گذر موجی در تراز میانی جو و ناپایداری‌های به شکل افزایش وزش باد طی سه روز پیش‌رو، خاطرنشان کرد: آسمان استان طی این مدت به صورت صاف، در ساعات بعدازظهر قسمتی ابری، گاهی وزش باد به نسبت شدید تا شدید و تندباد لحظه‌ای، در نیمه شمالی، شرقی و تا حدودی مرکز اصفهان و در مناطق مستعد همراه با گردوخاک محلی، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا خواهد بود.

رئیس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان اضافه کرد: وزش باد از بعدازظهر امروز شروع می‌شود و احتمال اختلال در تردد جاده‌ای به ویژه در محورهای شمال و شرق استان بر اثر خیزش گردوخاک وجود دارد.

به گفته امینی، دمای هوای استان طی ۲۴ ساعت آینده بین ۲ تا چهار درجه کاهش دارد و طی این مدت بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان به ۳۸ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۱۸ درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.

وی اضافه کرد: زواره با بیشینه دمای ۴۴ درجه سلسیوس بالای صفر و بویین میاندشت با کمینه دمای پنج درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان خواهند بود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا