شهرستان ها

تولید نهال در کشور با مشارکت مردم افزایش یافت

زنجان-مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با بیان اینکه تولید و کاشت نهال کارشناسی شده است، گفت: تولید نهال در کشور با مشارکت مردم افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا احمدی در حاشیه بازدید از نهالستان کوشکن زنجان، گفت: امسال با توجه به فرامین مقام معظم رهبری و دستور رئیس جمهور شهید در خصوص جهش تولید با مشارکت مردم، تولید نهال افزایش یافت و همه مراحل آن به طور صحیح و کارشناسی شده انجام می‌شود.

وی افزود: با ساز و کارهای انجام گرفته، شیوه تولید نهال‌های سازگار با اقلیم و شرایط کم آبی در دستور کار است تا نهال‌ها بتوانند خود را با عرصه‌ها تطبیق دهند.

مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با بیان اینکه در بخش خصوصی همکاری‌های بسیار خوبی با این طرح وجود دارد، اضافه کرد: شرایطی فراهم شده که بتوانیم بیشترین نهال ممکن را در واحد سطح تولید کنیم.

احمدی به سابقه نهالستان کوشکن زنجان اشاره کرد و افزود: این نهالستان دارای سابقه دیرینه‌ای بوده و در ۲ دهه گذشته بر اساس سوابق بررسی شده سالانه حدود ۳۰۰ هزار اصله نهال تولید می کرده است.

مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور ادامه داد: با توجه به اینکه تعهدات سال ۱۴۰۲ در استان زنجان تولید سه و نیم میلیون اصله نهال بود، خوشبختانه این تعهد با کمک بخش خصوصی افزایش یافت و به پنج میلیون و ۲۰۰ اصله نهال رسید.

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی‌های طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت با توجه به ظرفیت‌های موجود و متخصصین این حوزه در نهالستان کوشکن زنجان، میزان تولید نهال در این استان افزایش و زیرساخت‌ها نیز بهبود یافت.

احمدی با بیان اینکه سایر دستگاه‌ها نیز در این طرح یاریگر منابع طبیعی و آبخیزداری هستند، ادامه داد: سالانه بالغ بر ۱۷ گونه جنگلی، فضای سبز و زراعت چوب در این نهالستان تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه ظرفیت تولید به بیش از سه و نیم میلیون اصله نهال در سال رسیده است، تشریح کرد: افزایش تولید نهال و کاشت آنها از برکات طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا