شهرستان ها

خط۲ قطار شهری تبریز با فاینانس خارجی سرعت می‌گیرد

تبریز-معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: اختصاص فاینانس خارجی برای خط۲ قطارشهری تبریز تقریبا قطعی است و با تحقق آن اجرای این پروژه سرعت چشمگیری می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جبارعلی ذاکری روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از خط ۲ قطارشهری تبریز افزود: خط ۲ قطارشهری تبریز به عنوان یکی از پروژه‌های اولویت دار از سوی جمهوری اسلامی ایران به دولت چین معرفی شده و تمامی اقدامات اولیه از طرف ایران انجام شده است.

وی اظهار کرد: اجرای این فاینانس از طرف بانک مرکزی چین حدود چهار تا ۶ ماه طول می‌کشد که با تحقق آن اجرای پروژه قطارشهری تبریز سرعت چشمگیری به خود می‌گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: حفاری مرحله اول خط ۲ قطارشهری تبریز به پایان رسیده و همزمان با احداث سه ایستگاه در این مرحله، اقدامات روسازی نیز در حال انجام است.

ذاکری، با بیان اینکه انسداد خیابان‌های مسیر فاز اول خط ۲ قطارشهری تبریز با هدف تسهیل تردد شهروندان تا پایان مهر رفع می‌شود، ادامه داد: تزریق به موقع منابع مالی برای اجرای این پروژه ضروری است.

شهردار تبریز نیز در این بازدید با بیان اینکه عملیات عمرانی فاز یک خط ۲ قطارشهری در خرداد سال ۱۴۰۴ به اتمام می‌رسد، گفت: برای بهره برداری از فاز اول این خط نیازمند به تأمین ۱۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است که بخشی از این رقم در بودجه امسال شهرداری در نظر گرفته شده است و قسمت دوم آن نیز در بودجه سال ۱۴۰۴ پیش بینی می‌شود.

یعقوب هوشیار افزود: فایناس خارجی این پروژه با کمک دولت نهایی شده و با جذب این فایناس در ماه‌های آینده، خرید تجهیزات مورد نیاز از طریق تخصیص ارزی برای این خط انجام می شود.

وی اظهار کرد: خط ۲ قطارشهری تبریز به ۲۲.۴ کیلومتر مشتمل بر ۲۰ ایستگاه و در سه فاز عملیاتی در حال اجراست و عملیات حفاری فاز یک توسط دستگاه تی بی ام (t.b.m) غربی از قراملک تا ایستگاه شماره ۸ در دی ماه سال گذشته اتمام شده است.

شهردار تبریز گفت: دستگاه تی بی ام شرقی نیز از سمت ایستگاه شماره ۱۶ مشغول حفاری بوده و تنها ۲ هزار متر تا اتمام حفاری فاز دوم فاصله دارد و پس از پایان این اقدام، حفاری فاز سوم آغاز می‌شود.

هوشیار، با بیان اینکه تابلو روزشمار برای بهره برداری در پنج ایستگاه فاز اول خط ۲ قطارشهری نصب شده و عملیات عمرانی این ایستگاه‌ها بی وقفه ادامه دارد، ادامه داد: تلاش می‌شود فاز اول این خط شامل هشت ایستگاه تا پایان دور ششم شورای شهر تبریز به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت عمرانی در فازهای ۲ و ۳ خط ۲ به صورت موازی در حال انجام است، یادآور شد: با بهره برداری از ایستگاه‌های فاز سه خط ۱ قطارشهری، شهرداری به وعده خود عمل کرد و امید است با اجرای عملیات خط ۲ مطابق زمان‌بندی، این وعده نیز محقق شود.

هوشیار، افزود: پیمانکار خط ۳ قطارشهری تبریز نیز مشخص و عملیات عمرانی این خط آغاز شده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا