شهرستان ها

انتخاب دو روستای اردبیل به عنوان روستای «دوستدار کتاب» در کشور

اردبیل-مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: امسال دو روستا در استان اردبیل به عنوان روستای «دوستدار کتاب» در سطح کشور انتخاب شد.

امیر رجبی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: این یک اتفاق بی سابقه در استان است و برونداد بیرونی آن این است که استان اردبیل به عنوان فرهنگ معروف شود و چهره استان اردبیل را به عنوان یک استان گردشگری در اذهان مردم ترمیم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: انتخاب روستاهای دوستدار کتاب در سطح کشور کارکرد اجتماعی و فرهنگی دارد و اگر استان اردبیل بتواند در سال جاری با همکاری نهادها پایتخت کتاب ایران شود قطعا می تواند بار مثبت فرهنگی اجتماعی در استان ایجاد نماید.

رجبی افزود: برنامه ها باید به ‌طور اختصاصی برای پایتخت کتاب طراحی شده و شامل مولفه‌های تناسب‌ با نیازهای محلی، آیین‌های بومی و ارزش‌های دینی و ملی، تاثیرات پایدار در ارتقای سطح فرهنگ کتاب‌خوانی، اصلاحات بسترهای مطالعه و افزایش انگیزه مطالعه باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: استان اردبیل دارای ظرفیت ها و توانمندی هایی است که می تواند به عنوان «پایتخت کتاب ایران» انتخاب شود و در این زمینه باید تمام دستگاه ها و نهادها تلاش خود را در بارگذاری داده ها و فرم های خواسته شده انجام دهند.

رجبی افزود: نهمین دوره انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران از سوی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و ستاد شهرها و روستاهای دوستدار کتاب معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای مختلفی اعم از معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران، سازمان فرهنگی سازمان ملل متحد یونسکو، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، انجمن نویسندگان کودک و نوجوان و نهادهای دیگر برگزار می‌شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا