شهرستان ها

رونمایی پوستر دومین رویداد آموزشی «بهار صحنه» در اهواز

اهواز- پوستر دومین رویداد آموزشی «بهار صحنه» با حضور رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی از اهالی هنر و رسانه در اهواز رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان در این مراسم با اشاره به مشکلات پیشروی هنر نمایش گفت: در شرایطی که زیرساخت‌های لازم برای کار تئاتر در کشور وجود ندارد، عده‌ای به طور جدی پای کار این هنر هستند.

محمد شهباز گهروئی با بیان اینکه تئاتر به مثابه یک رسانه قوی است اما از آن به عنوان رسانه استفاده نمی‌شود، گفت: در حالی که تئاتر تنها رسانه‌ای است که آسیب‌های شبکه اجتماعی ندارد و می‌تواند جایگزین ارزنده‌ای برای رسانه‌ها باشد اما مغفول و مهجور مانده است.

وی اضافه کرد: معتقدم که حمایت لازم برای رسیدن تئاتر به جایگاه واقعی‌اش وجود ندارد و حتی به عنوان یک رسانه به آن نگاه نمی‌شود. ایده آموزش هم از همین‌جا شروع شد که باید کاری کنیم تا تئاتر به عنوان یک رسانه مورد استفاده واقع شود. تئاتر این ظرفیت را دارد که پای کار حل مشکلات اجتماعی بیاید و بر آحاد جامعه تأثیر مستقیم بگذارد.

شهباز ادامه داد: ما در تولید آثار نمایشی مشکلی نداریم چه بسا اینکه آثار حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان در عرصه‌های مختلف هنری حائز مقام‌های برتر شده اما از جامعه از این ظرفیت غنی کم بهره هستند. آموزش تئاتر قطعاً در وهله نخست منجر به توسعه این هنر و در بخش دیگر باعث کارایی درست آن خواهد شد.

وی در ادامه برگزاری این دوره آموزشی در شهرهای خوزستان را یکی از نقاط مثبت این دوره عنوان و تصریح کرد: یکی از نکات برجسته رویداد آموزشی بهار صحنه برگزاری دوره در شهرستان‌های کوچک است که مُنجر به دیده شدن شبکه‌های مُستعد شهرستان‌ها می‌شود. در حالی که ما می‌توانستیم در اهواز بی دردسر برگزار کنیم اما شهر به شهر رفتیم و با وجود اینکه کار بسیار سختی بود این مشقت را به جان خریدیم که به لطف خداوند استقبال هم بسیار خوب بود و ۱۵۰ نفر در دوره اول ثبت نام کردند.

وی با اشاره به حمایت سازمان‌های فرهنگی خوزستان در برگزاری این رویداد بزرگ آموزشی، افزود: شهرداری اهواز رویکرد جدیدی در حمایت از هنر در پیش گرفته و معاونت فرهنگی شهرداری نیز کمک شایانی به برگزاری این برنامه کرده که قابل تقدیر است. بسیج هنرمندان نیز گوشه دیگری از کار را به عهده گرفت و همه دست به دست هم دادیم تا این بار به سر منزل مقصود برسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در این مراسم با بیان اینکه خوزستان از لحاظ خُرده‌فرهنگ‌ها متکثرترین استان ایران است، گفت: خوزستان دارای ۳۰ شهر است اما به لحاظ فرهنگ به اندازه سی استان از ظرفیت‌های فرهنگی والایی برخوردار است.

مجید مُنادی افزود: هر رویداد آموزشی که در حوزه فرهنگ و هنر در خوزستان انجام می‌شود باید مورد حمایت متولیان قرار گیرد چون تاکید به توسعه هنر از سوی مقام معظم رهبری همیشه وجود داشته و هرچه کار کنیم باز هم نمی‌توانیم بگوییم اشباع شدیم.

وی با اشاره به برگزاری رویداد آموزشی بهار صحنه در شهرستان‌های خوزستان گفت: اگر ما بخواهیم با همان رویکرد عدالت فرهنگ و هنر که سرلوحه دولت سیزدهم بوده پیش رویم باید به سراغ نقاطی برویم که کم برخوردار هستند و بهار صحنه به خوبی توانسته این رویکرد را محقق سازد.

دبیر ستاد مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی خوزستان در این مراسم با تاکید بر اینکه هنرمند متعهد امروز باید کار هنری و محتوای تئاتری تولید کند که بتواند گفتمان شهید رئیسی و شهید سلیمانی را زنده نگه دارد، عنوان کرد: هنرمندان از سختی کارهای مردمی ابایی نداشته باشند و با هنر خود از نعمت انقلاب اسلامی که دشمنان قسم خورده در صدد نابودی آن هستند در جبهه هنری و فرهنگی ایفای نقش کنند.

حجت‌الاسلام کریم سلطانی از هنرمندان خواست تا برای انقلاب اسلامی کار کنند و چرتکه نیندازند، ادامه داد: قطعاً شهدا حیاتشان کارساز است و مزد و پاداش ویژه‌ای به آنها خواهند داد.

به گزارش مهر، دومین دوره آموزشی بهار صحنه به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان در شهرهای دزفول، شادگان، امیدیه، مسجدسلیمان و ماهشهر از ۲۰ تا ۲۵ خردادماه در شهرهای دزفول، شادگان، امیدیه، مسجدسلیمان و ماهشهر برگزار می‌شود و پس از برگزاری دوره پنج روزه مقدماتی و غربالگری، هنرجویان مستعد به دوره‌های پیشرفته به تهران معرفی می‌شوند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا