شهرستان ها

استفاده از ۶۰۰ مرکز برای اجرای طرح های اوقات فراغت در قم

قم- مدیرکانون های مساجد قم گفت: بیش از ۶۰۰ مرکز از جمله کانون های مساجد، سازمان تبلیغات، جهاد دانشگاهی، بسیج و آموزش و پرورش برای اجرای طرح های اوقات فراغت امسال قم در اختیار است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین حیدری ظهر یکشنبه در نشست خبری برنامه های اوقات فراغت گفت: در تابستان امسال قرارگاه اوقات فراغت به ریاست معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری قم تشکیل شده و در این راستا بالغ بر ۱۰ دستگاه به منظور هماهنگی دستگاه های مختلف در استان برگزار شده است.

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم بیان کرد: برپایی اردو برای ۴۰ هزار نفر از برنامه های تابستان امسال است که در سال گذشته این آمار به تعداد ۱۰ هزار نفر بوده است.

وی ادامه داد: برنامه ریزی برای اعزام ۱۰ هزار نفر به زیارت اربعین و ۶ هزار نفر به سفر مشهد مقدس با حمایت های موسسه و کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه (س) انجام می پذیرد.

وی بیان کرد: همه برنامه ها و طرح های اوقات فراغت تابستان در قرارگاه تعیین تکلیف می شود و در نهایت در این قرارگاه تصمیم نهایی گرفته خواهد شد.

حجت الاسلام حیدری با بیان اینکه برگزاری اردوهای مختلف در راستای تربیت نسل جوان موثر است گفت: اردوهای تابستانه امسال از اپل تیرماه آغاز می شود و در این اردوها تربیت و توانمند سازی نوجوانان و جوانان مورد توجه است.

وی افزود: تمرکز فعالیت های نهادهای مختلف و دخیل در امر اوقات فراغت موجب جذب حداکثری نوجوانان و جوانان خواهد شد و از سویی دیگر مانع از اتلاف سرمایه ها می شود.

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم با اشاره به طرح استعدادیابی مهنا به عنوان یکی از برنامه های محوری کانون مساجد گفت: پیوند بین مسجد و محله در این طرح مورد توجه بوده و نهادهای مختلفی در راستای اجرای این طرح مشارکت دارند.

وی ابراز کرد: بیش از ۶۰۰ مرکز از جمله کانون های مساجد، سازمان تبلیغات اسلامی، جهاد دانشگاهی، بسیج و آموزش و پرورش برای اجرای طرح های اوقات فراغت امسال در استان قم در اختیار است و امید است با تجمیع ظرفیت ها، شاهد بهره برداری مناسبی از این این امکانات به نوجوانان و جوانان باشیم.

حجت الاسلام حیدری گفت: توجه به مهارت افزایی افراد موضوع مهمی است که این امر از طرح طرح مهنا و برنامه های آموزشی دیگر نهادها همانند جهاد دانشگاهی و سازمان فنی و حرفه ای دنبال می شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا