شهرستان ها

هشدار نسبت به عملیات معاندان در انتخابات/ ملت حماسه می آفرینند

ساری – نماینده ولی فقیه در مازندران نسبت به عملیات شبکه‌های معاند برای ناامید کردن مردم برای حضور و مشارکت در انتخابات هشدار داد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های این هفته از نماز جمعه ساری، اظهار کرد: یکی از بهترین نصیحت‌ها، نصیحت به تقوا و این از بهترین ویژگی‌های پیامبر اکرم (ص) بوده است.

وی ضمن تسلیت سالروز شهادت امام جواد (ع)، افزود: در ایران میانگین عمر ۷۵ سال است و در کنار مسائل علمی باید به سایر جنبه‌ها نیز توجه کنیم.

آیت الله محمدی لائینی با گرامیداشت اول ذی‌الحجه سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) تصریح کرد: امروز شاهد کاهش ازدواج، زاد و ولدها، رفتن به سمت نگهداری سگ و گربه و حیوانات خانگی به‌جای آوردن بچه وافزایش طلاق و … هستیم درحالی که باید مساله ازدواج و ازدواج آسان مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه متخصصان فن، علت عمده کاهش ازدواج را مشکلات فرهنگی می‌دانند، به سالروز تأسیس ستاد انقلاب فرهنگی به فرمان امام راحل (ره) اشاره و اضافه کرد: بهترین کار این ستاد می‌تواند توجه به راهکارهای فرهنگی افزایش ازدواج باشد که مصداقی از همان نصیحت و خیرخواهی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: بحث سند درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال مساله بسیار مهمی است که در این دولت اجرایی شد و در دولت سیزدهم بیش از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی ایجاد شده است.

کشاورزان با مشکلات روبرو هستند

خطیب جمعه ساری با اشاره به مشکلات کشاورزان در حوزه افزایش قیمت کود شیمیایی در بازارهای آزاد و نبود آن در بخش دولتی، عنوان کرد: این با شعار تقویت و توسعه و قطب بودن مازندران نمی‌سازد، همچنین نسبت به قیمت برنج امسال نگرانی وجود دارد.

وی تقاضا کرد مسئولان مربوطه نسبت به قیمت عادلانه برنج و جدی گرفتن واردات به موقع و به اندازه نیاز و استفاده از ارز نیمای ۴۰ هزار تومانی توجه کافی داشته باشند.

این مسئول به تاکید رئیس جمهور شهید در پی نامه نمایندگان خبرگان رهبری در مازندران برای احیای مصوبه دولت برای عدم استفاده از ارز ترجیحی در واردات اشاره کرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران به گرمای هوا اشاره و بر لزوم صرفه‌جویی تاکید کرد و گفت: الگوی مصرف یک مسئله اساسی است حتی اگر فراوانی باشد.

وی بیان کرد: نیروگاه شهید سلیمی نکا مشکلات و معضلات زیست‌محیطی دارد و از مازوت استفاده می‌کند در صورتی که هشت ماه در سال می‌تواند از سوخت اصلی خود یعنی گاز استفاده کند و مابقی از مازوت با درجه کیفی مطلوب‌تری استفاده کند که نیاز به توجه دارد.

آیت الله محمدی لائینی یادآور شد: شبکه‌های معاند از همین الان تحریم و تخریب انتخابات را با هدف مأیوس کردن مردم از انتخابات شروع کردند، اما با عنایت خداوند و بصیرت و شعار سیاسی اجتماعی بالایی که مردم ما دارند قطعاً مردم ما در هشت تیر ماه حماسه انتخابات را رقم خواهند زد.

نماینده ولی فقیه در مازندران در پایان از ورود خیّر حوزه آب شرب در استان و خیرین در حوزه‌های دیگر و تلاش‌های استاندار تقدیر کرد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا