شهرستان ها

مدیریت پسماند یکی از اهداف سال جاری محیط زیست چهارمحال و بختیاری

شهرکرد-مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: در سال جاری تمرکز ما بر مدیریت پسماند است و تا کنون چندین کارگروه در این راستا تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید یوسف پور صبح سه شنبه در دور سوم نشست منطقه ای مدیران کل حفاظت محیط زیست با محوریت معاونت توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس که با حضور مدیران ۵ منطقه برگزار شد، اظهار کرد: یک درصد مساحت کشور متعلق به استان چهارمحال و بختیاری است که ۱۵٠٠ کیلومتر از رودخانه‌های اصلی کشور از این استان سرچشمه می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه ۱۱ درصد مساحت کشور جز مناطق حفاظت شده می باشد تصریح کرد: تالاب چغاخور تحت کنواسیون رامسر است و تلاش ما بر این است که در سال جاری تلاب گندمان را نیز تحت کنواسیون رامسر کنیم.

وی بیان داشت: حفاظت از استان به سال ۴۶ برمی‌گردد که تنگ صیاد قدیمی‌ترین منطقه حفاظت شده می‌باشد، که یک سوم آن ثبت کمیته جهانی پاریس قرار گرفته، همچنین ۳٠ آبشار دائمی و فصلی که جز بزرگترین آبشار های کشور است در این استان وجود دارد.

یوسف پور ادامه داد: ۲ هزار گونه گیاهی در استان شناسایی شده است و یک سوم استان تحت عنوان ذخیرگاه زیست‌گاه زیست کره می باشد.

مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: ۲۴ پاسگاه محیط‌بانی در استان وجود دارد که در برخی از آن‌ها کمبود نیرو وجود دارد.

وی یاداور شد: در سال ۱۴٠۳ تمرکز ما بر حوزه پسماند می باشد و از ابتدای سال تا کنون جلسات متعددی با عنوان کارگروه پسماند شروع کرده‌ایم چرا که عرصه مناسبی بر دفن پسماند وجود ندارد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا