شهرستان ها

آماده برگزاری تمام الکترونیک انتخابات مجلس در حوزه تبریز هستیم

تبریز- مدیر فناوری اطلاعات استانداری آذربایجان شرقی و رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان از آمادگی کامل استان برای برگزاری تمام الکترونیک مرحله دوم انتخابات مجلس خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد شیدایی ظهر امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه انتخابات مجلس در استان در سه حوزه به دور دوم کشیده شده است، گفت: انتخابات در حوزه میانه و شبستر برای تعیین نماینده این حوزه‌ها به طور نیمه الکترونیک است و مرحله احراز هویت در این ۲ حوزه الکترونیک خواهد بود.

وی ادامه داد: انتخابات این مرحله در استان آذربایجان شرقی در ۱۳۰۷ شعبه اخذ رأی و یک هزار و ۶۲۹ نقطه اخذ رأی در روز بیست و یکم اردیبهشت برگزار می‌شود و ۷۴۰ شعبه در تبریز، ۱۳۶ شعبه در اسکو، ۷۹ شعبه در آذرشهر، ۲۳۶ شعبه در میانه و ۱۱۶ شعبه در شبستر اقدام به رأی گیری خواهند کرد.

شیدایی افزود: در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو که به طور کاملاً الکترونیک خواهد بود در هر شعبه حداقل ۲ صندوق الکترونیکی دایر می‌شود و در صورت نیاز و در شعباتی که ازدحام زیاد باشد این تعداد قابل افزایش خواهد بود و کمیته فناوری اطلاعات استان آمادگی لازم را دارند.

وی بیان کرد: در این مرحله از انتخابات، ۱۵۱ صندوق سیار نیز در نظر گرفته شده که ۱۱۱ صندوق به میانه، ۱۶ صندوق به تبریز و بقیه به دیگر حوزه‌ها اختصاص دارند.

شیدایی گفت: کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان تمهیدات لازم برای پایداری شبکه و مخابرات برای این مرحله از انتخابات را اندیشیده و در روز انتخابات مشکلی از بابت ارتباطات وجود نخواهد داشت.

وی به مزایای تمام. الکترونیکی شدن انتخابات در حوزه تبریز، آذرشهر و اسکو نیز اشاره کرد و گفت: تهیه صورتجلسه های الکترونیکی، از بین رفتن خطاهای انسانی در شمارش آرا، سرعت در اعلام نتایج، کاهش زمان رأی گیری و کاهش مصرف کاغذ از جمله مزایای این نوع رأی گیری است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا