شهرستان ها

۵۷ شهرک صنعتی مصوب در آذربایجان شرقی داریم

تبریز-مدیرعامل شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی گفت: ۵۷ شهرک صنعتی مصوب داریم که ۵۱ مورد از آن در مرحله واگذاری است.

به گزارش خبرنگار مهر، سهراب فیض‌زاده، روز شنبه در سلسله نشست‌های رسانه‌ای رسم خدمت اظهار کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی شرکت دولتی است که در هر استان شکل گرفته است.

وی گفت: شهرک‌های صنعتی در دو بخش انجام وظیفه می‌کند که این دو بخش تأمین سزیرساخت های صنعتی برای استقرار واحدهای صنعتی و بخش دیگر پشتیبانی شرکت‌های صنعتی است.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان ادامه داد: پنج هزار و ۸۰۰ قرارداد واگذار شده است که از این میان ۳ هزار و ۲۰۰ مورد در حال بهره‌برداری است.

وی خاطرنشان کرد: طرح‌های توسعه‌ای و ایجادی زمینه اشتغال ۶۲ هزار نفر ایجاد خواهد کرد.

فیض‌زاده بیان کرد: شهرک صنعتی چاراویماق یکی دیگر از کارهای مهم دیگر است که تقریباً با سرعت قابل قبول به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: شهرک صنعتی اسکو نیز عملیات خود را شروع کرده است و شهرک صنعتی ملکان نیز با پیشرفت کاری ۸۰ درصد در حال اجراست.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی گفت: فاز توسعه شهرک توسعه استاد عالی نسب، که یازده هزار اشتغال را ایجاد خواهد کرد شروع به کار کرده است و همچنین فاز توسعه شهرک سلیمی به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

وی یادآور شد: البته ۴۰۰ هکتار از شهرک صنعتی بعثت به بهره‌برداری رسیده است که زمینه اشتغال ۱۶ هزار و ۱۰۰ نفر را فراهم خواهد آورد.

فیض‌زاد تشریح کرد: بهره برداری از سه مدول تصفیه خانه، ایجاد شهرک صنعتی شمال دو مراغه، بناب ۲، شهرک صنعتی مس ورزقان، فاز توسعه شهرک صنعتی آخولا، ناحیه صنعتی خاروانا در مناطق مرزی، ایجاد ناحیه صنعتی خواجه از دیگر اقدامات در دولت سیزدهم بود.

وی خاطرنشان کرد: ۱۰ شهرک صنعتی غیردولتی در استان مورد بهره برداری رسیده است و همچنین ۱۵ مورد دیگر نیز در مرحله اخذ مجوز و اجرا هستند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا