شهرستان ها

بانوان سهم بیشتری در ارائه مقالات به کنگره را دارند

اصفهان-دبیر علمی سومین کنگره بین‌المللی نهج البلاغه گفت: بیشتر مقاله‌ها توسط بانوان ارائه شده که این مساله معرف نسبت معناداری در این زمینه است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مسعود راعی بعد از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران در خصوص کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه اظهار کرد: تاکنون فعالیت گسترده‌ای در کمیته‌های سیاسی، اقتصاد، مدنی و حقوق، فرهنگی و اجتماعی، روانشناسی، زن و خانواده و جهاد و مقاومت این کنگره انجام شده است.

وی ادامه داد: بار سنگین برگزاری این کنگره بر عهده دانشگاه‌های آزاد اسلامی واحد خوراسگان و نجف آباد قرار دارد.

راعی یادآور شد: ۳۱۶ مقاله از استان اصفهان، ۲۲ مقاله از استان تهران و ۱۶ مقاله هم از خارج از کشور دریافت شده است.

دبیر علمی سومین کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه اظهار داشت: بیشتر مقاله‌ها توسط بانوان ارائه شده که این مساله معرف نسبت معناداری در این زمینه است و این پیام را دارد که فضای نهج‌البلاغه بسیار گسترده و به درون خانه و خانواده‌های مردم وارد شده است.

وی با اشاره به اینکه در زمان حاضر ۳۴ عضو هیأت علمی از کشورهای مختلف جهان و داخل کشور با تخصص‌های علمی متفاوت در این کنگره مشغول فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: برگزاری پیش نشست‌های داخل و خارج کشور از اقتضائات برپایی یک کنگره بین‌المللی محسوب می‌شود که تاکنون نشست‌های گوناگونی در این زمینه برگزار شده است.

حجت الاسلام راعی خاطرنشان کرد: این کنگره با عنوان «نهج‌البلاغه و زیست شرافتمندانه» نامگذاری شده که عنوان زیست شرافتمندانه از کلام حضرت امام (ره) گرفته شده که فرمودند «نهج‌البلاغه راه نجات است»

دبیر اجرایی سومین کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه اصفهان نیز در این نشست اظهار داشت:.تاکنون پنج کارگاه آموزشی برای این کنگره برگزار شده و بستر لازم برای نگارش مقاله‌ها با محورهای مختلف از جمله اصول مدیریت در نهج‌البلاغه، اقتصاد در نهج‌البلاغه، سیاست در نهج‌البلاغه، جامعه‌شناسی در نهج‌البلاغه و روانشناسی در نهج‌البلاغه مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

حجت الاسلام علی اصغر بیگی افزود: سومین کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه یازدهم تیر سال جاری با حضور بیش از یک هزار پژوهشگر و علاقمند به حوزه مطالعات میان رشته‌ای با محوریت نهج‌البلاغه برگزار خواهد شد.

رئیس هیأت مدیره مؤسسه نهج‌البلاغه اصفهان نیز در این نشست اظهار داشت: نهج‌البلاغه مملو از ارزش‌های احیای بشریت است و سازمان ملل و سازمان حقوق بشر در سطح جهان باید در مقابل کلاس نهج‌البلاغه امیرالمومنین (ع) زانو بزنند و قوانین اداره بشریت را در ابعاد مختلف مورد توجه قرار دهند.

حجت‌الاسلام احمد سالک افزود: مؤسسه نهج‌البلاغه اصفهان که از سال ۱۳۹۳ گشایش یافت تا به امروز فعالیت گسترده‌ای را در همه ابعاد دنبال کرده است.

وی اضافه کرد: تاکنون ۲ کنگره نهج‌البلاغه توسط این مؤسسه برگزار شده است و کنگره سوم نیز در سطح جهانی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام سالک گفت: هدف از برگزاری کنگره نهج‌البلاغه این است که کلام امیرالمومنین را به درون خانه‌های مردم در داخل و خارج از کشور ببریم و در تلاشیم تا گام مهمی در راستای ابعاد مسائل علمی، سیاسی و حکمرانی، تربیتی، اجتماعی، فرهنگی و دینی جامعه برداریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان نیز در این جلسه با بیان اینکه مرکز تحقیقات نهج‌البلاغه بین دانشگاه آزاد و مؤسسه نهج‌البلاغه تشکیل شده است، اظهار داشت: دانشجویان بسیاری در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در حوزه‌های علوم انسانی در دانشگاه‌ها مشغول تحصیل هستند اما هدایت و جهت‌گیری آنها برای انجام پایان نامه‌ها و تحقیقات در حوزه نهج‌البلاغه؛ نیاز به کار بیشتری دارد.

پیام نجفی افزود: حدود ۷۰ پایان‌نامه و مقاله ارائه شده به کنگره به دانشجویان مقطع دکترای دانشگاه‌های آزاد استان اصفهان اختصاص دارد.

وی ادامه داد: اقدامات خوبی در زمینه استخراج نیازهای امروز جامعه از نهج‌البلاغه انجام شده است که برگزاری کنگره مورد بحث به عنوان شروع این کار در سطح بین‌المللی محسوب می‌شود.

سومین کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه با عنوان «نهج‌البلاغه و زیست شرافتمندانه» یازدهم تیر سال جاری همزمان با روز مباهله پیامبر اکرم (ص) در سالن مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان (سالن اجلاس سران) برگزار می‌شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا