شهرستان ها

استان زنجان در اجرای سیاست‌های دولت در حوزه مسکن عملکرد خوبی دارد

زنجان-ستاندار زنجان گفت: این استان در اجرای سیاست‌های دولت در حوزه مسکن عملکرد خوبی داشته است و در ردیف سه استان برتر کشور در ساخت واحدهای مسکونی قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن افشارچی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، با بیان اینکه این استان به لحاظ تورم مسکن در بالای جدول کشوری قرار دارد، گفت: در صورت کنترل تورم مسکن می‌توان بسیاری از مشکلات و معضلات این بخش را رفع کرد.

استاندار زنجان افزود: در سیاست‌های ابلاغی شورای مسکن کشور بر تأمین زمین برای مسکن حمایتی دولت، نهضت ملی مسکن و قانون جوانی جمعیت از ظرفیت روستاها استفاده شده است و ما نیز می‌توانیم از ظرفیت روستاهای واقع در حاشیه و حریم شهرها استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: به همین منظور الحاق زمین ۱۱۶ هکتاری خریداری شده در غرب زنجان در مجاورت روستای کوشکن در کارگروه مربوط تصویب شد تا به صورت ناحیه منفصل شهری به محدوده مصوب روستای مذکور الحاق شود.

افشارچی با بیان اینکه سازمان ملی زمین و مسکن نیز در این خصوص همراهی و همکاری لازم را دارد، اظهار داشت: الحاق این اراضی از ۲ مسیر و با همکاری جهاد کشاورزی استان در حال انجام است و در مدت ۱۰ روز آینده فراخوان واگذاری اراضی آن داده خواهد شد.

استاندار زنجان با بیان اینکه این استان برنامه‌های دیگری در خصوص سایر حریم شهرها دارد، خاطر نشان کرد: با انجام این کارها بخشی از تعهدات در خصوص مسکن ملی در استان محقق خواهد شد.

وی همچنین در ادامه به تکلیف برنامه جهش تولید در حوزه‌های مختلف با مشارکت مردم اشاره کرد و گفت: این برنامه‌ها نیاز به بازنگری دارد که تحقق نهایی آن چشم انداز بهتری را در مسیر توسعه استان فراهم می‌کند.

افشارچی یکی از هدفگذاری های رشد متغیرهای کلان استان را در حوزه کشاورزی عنوان و خاطر نشان کرد: هدفگذاری رشد این حوزه در سال جاری ۴.۳۹ دهم درصد تعیین شده که هر چند رقم بزرگی است اما با همت بلند دست یافتنی خواهد بود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا