فضای مجازی

درآمدهای میلیونی از بیماریابی

نیاز به همکاری یک بیماریاب داریم! تعجب نکنید این یکی از هزاران آگهی استخدامی است که این روزها در فضای مجازی زیاد دیده می‌شود. هدف از استخدام این افراد داغ‌کردن تنور مطب‌های برخی پزشکان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه همشهری در گزارشی به درآمد و حاشیه‌های شغل کاذب دیگری به اسم بیماریابی پرداخت و نوشت: نیاز به همکاری یک بیماریاب داریم! تعجب نکنید این یکی از هزاران آگهی استخدامی است که این روزها در فضای مجازی زیاد دیده می‌شود.

حتماً می‌پرسید کار این بیماریاب‌ها چیست؟ اگر بخواهیم خیلی صاف و پوست‌کنده درباره شرح وظایف این بیماریاب‌ها صحبت کنیم باید بگوییم غرض از استخدام این افراد داغ‌کردن تنور مطب‌های پزشکانی است که اغلب یا دندانپزشک حوزه زیبایی هستند یا جراحان پلاستیک. البته متخصصان زنان و زایمان هم به‌خاطر برخی خدمات خود ازجمله تعیین جنسیت و عمل‌های زیبایی دست به دامن چنین آگهی‌های استخدامی می‌شوند.

بیماریاب تخصصی و عمومی

البته بیماریابی فقط و فقط مختص پزشکان حوزه زیبایی نیست و حتی پزشکان عمومی تازه‌کار هم برای روشن‌شدن چراغ مطب تازه‌تاسیس و رونق کسب‌وکارشان از بیماریابان کمک می‌گیرند و درصدی از ویزیت دریافتی را بابت پورسانت پرداخت می‌کنند.

شاید فعالیت در این بخش خیلی برای بیماریابان درآمد چشمگیری نداشته باشد اما می‌تواند رزومه خوبی برای پذیرش پیشنهادهای کاری بعدی باشد.

پزشکان چاره‌ای جز این ندارند

یکی از پزشکان دندانپزشک در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری گفته از آنجا که هزینه درمان‌های زیبایی ازجمله زیبایی دهان و دندان بالاست، درآمد بیماریابان فعال در این حوزه هم قابل توجه است. به‌طوری‌که اگر فردی بتواند در طول‌ماه ۴ نفر را راضی به انجام کامپوزیت یا لمینت کامل دو فک در مطب پزشکان متخصص دندانپزشکی کند، با توجه به دریافت ۱۰ تا ۱۵ درصد پورسانت، درآمد بیماریاب بالای ۴۰ میلیون تومان می‌شود.

او خودش هم با همکاری یکی از این بیماریابان کارهای مطب خود را پیش می‌برد و معتقد است در عصر جدید که هم تعداد پزشکان در شهرها بیشتر شده و هم رقابت شدید است، آن پزشکی برنده است که خود را مجهز به فناوری‌های نوین در اداره امور مطب کند.

درآمد میلیونی از بیماریابی

بیماریابی مزایایی دارد که اغلب افراد از آن به‌عنوان شغل دوم استفاده می‌کنند و بسته به هنری که در این حرفه به‌کار می‌گیرند از درآمدشان رضایت دارند. سمیرا یکی از این بیماریابان است او حدود ۶ ماهی است که این کار را انجام می‌دهد: «قبل از اینکه با این حرفه آشنا شوم ادمین اینستاگرام یکی از پزشکان حوزه زنان و زایمان بودم. یکی دوبار همین پزشک را به اطرافیانم معرفی کردم، پزشک وقتی این شرایط را دید پیشنهاد داد به‌عنوان بیماریاب با او همکاری کنم و پورسانت دریافت کنم.

اوایل فکر نمی‌کردم درآمد خوبی داشته باشد اما در یک‌ماه اول دیدم از حقوق دریافتی در محل شغل اولم هم بیشتر درآمد کسب کردم. برای مثال سهم من از یک متقاضی IVF تا سال گذشته که حدود ۷۰ میلیون تومان باید برای درمان هزینه می‌کرد، ۱۰ میلیون تومان می‌شد و من با تمرکز بر تبلیغات خدمات پزشک مربوطه در فضاهای مجازی ماهانه بین ۴ تا ۵ متقاضی را فقط در این بخش به پزشک معرفی می‌کردم. این در حالی بود که درآمد من به همین موضوع ختم نمی‌شود و برای معرفی افراد برای انجام جراحی‌های زیبایی پورسانت‌های قابل توجه‌تری دریافت می‌کنم. همین مسئله باعث شد تا کم‌کم دست از حرفه اصلی بکشم و تمام تمرکزم را معطوف به این شغل کنم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا