جامعه

آخرین وضعیت بانک محکومان متواری


رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه، آخرین وضعیت تهیه بانک محکومان متواری را تشریح کرد.

محمد کاظمی فرد، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در پاسخ به خبرنگار قضائی خبرگزاری فارس در خصوص اعمال محدودیت های اقتصادی و اجتماعی برای محکومان متواری، به عنوان یکی از تکالیف عنوان شده در سند تحول قضائی برای این مرکز گفت: بانک اشخاص متواری تهیه و آماده شده است، زمانی که حکم جلب برای شخصی صادر می شود ، نام او در این بانک ثبت می شود و به دستگاه های مرتبط دسترسی داده ایم.  این بانک می تواند در کاهش متواری شدن محکومان متواری مؤثر باشد. ما تکالیف خود را انجام داده ایم و مابقی امور برعهده دیگر دستگاه ها و بخش ها است. 

وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار فارس در رابطه با ضبط صدا و تصویر مراحل رسیدگی در دادسراها و دادگاه‌ها به کجا رسید؟ بیان کرد: برای انجام این امر نیازمند توسعه تجهیزات الکترونیکی هستیم که اکنون این امر در دستور کار قرار دارد‌. 

کاظمی فرد با بیان اینکه فعلا با ابزار موجود این اقدام انجام می شود، اظهار کرد: اینکه چه نوع جلساتی و به چه شکل ضبط شود از جمله سوال های مطرح برای این امر است که برای پاسخ به این سوالات جلساتی را برگزار کرده ایم.   برای محقق کردن این امر تا پایان سال کارهایی را انجام خواهیم داد و اگر این امر نیاز به تغییر قوانین داشت به معاونت حقوقی اعلام خواهیم کرد که انجام شود.

پایان پیام/


آگهی
دکمه بازگشت به بالا