جامعه

آزادی ۱۳۰۶ زندانی طی ابتدای سال تاکنون

مهدوی اعلام کرد؛

رییس شوراهای حل اختلاف استان تهران از آزادی ۱۳۰۶ زندانی طی ابتدای سال تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا مهدوی، رییس شوراهای حل اختلاف استان تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶۰ مجتمع حل اختلاف در استان تهران دایر است گفت: ۱۵۰ شعبه ویژه صلح و سازش با هدف اصلاح ذات‌البین و ایجاد صلح و سازش در این مجتمع‌ها و دادسراهای استان تهران در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند.

وی افزود: همچنین بیش از ۳ هزار کارمند و ۲۱۷ نفر قاضی در این شعب حضور دارند.

ورود ماهانه ۷۰ هزار پرونده به شعب حل اختلاف استان تهران

مهدوی از ورود ماهانه ۷۰ هزار پرونده به این شعب خبر داد و تصریح کرد: این رقم حدود یک پنجم از کل پرونده‌های وارد شده به شوراهای حل اختلاف سراسر کشور را شامل می‌شود که نشان از بزرگی و گستردگی معاونت توسعه حل اختلاف استان تهران دارد.

وی با بیان اینکه ۶۹ شعبه تخصصی مشاغل نیز برای کمک به حل مشکلات حقوقی و قضایی صنعت‌کاران و واحدهای تولیدی در استان تهران فعال هستند تصریح کرد: این شعب در شهرک‌های صنعتی، اتحادیه‌ها، انجمن‌ها، سازمان بورس و واحدهای دانش بنیان و دانشگاهی تأسیس شده‌اند.

سازش ۸۰ درصدی در پرونده‌های شعب حل اختلاف شهرک صنعتی شمس‌آباد

رییس شوراهای حل اختلاف استان تهران تأسیس این شعب تخصصی را برای کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی بسیار مؤثر دانست و خاطر نشان کرد: در ماهای گذشته پس از افتتاح همزمان ۶ شعبه حل اختلاف در شهرک صنعتی شمس‌آباد از مجموع پرونده‌های وارد شده به این شعب ۸۰ درصد به صلح و سازش ختم شده‌اند که آمار بسیار مطلوبی است.

فعالیت ۴۹۳ صلح‌یار در شورای حل اختلاف استان

وی همچنین از فعالیت ۴۹۳ صلح‌یار در شعب مختلف شورای حل اختلاف استان خبر داد و عنوان کرد: ۹۷ نفر نیز در استان موفق به اخذ پروانه میانجی‌گری و داوری شده‌اند و با معاونت توسعه حل اختلاف استان تهران در ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی همکاری دارند.

سازش در ۵۰ پرونده مربوط به قصاص

مهدوی در ادامه با تشکر از تلاش‌های مجموعه همکاران معاونت توسعه حل اختلاف استان تهران گفت: با تلاش، همکاری و هم‌افزایی همکاران و همراهی صلح‌یاران و میانجی‌گران از آغاز سال تاکنون ۵۰ پرونده مربوط به قصاص در استان به صلح و سازش منجر شده است.

آزادی ۱۳۰۶ نفر از زندان با تلاش‌های شورای حل اختلاف استان تهران

وی ادامه داد: همچنین با برگزاری جلسات متعدد با طرفین پرونده‌های قضایی و انجام ارشادهای لازم و توصیه به گذشت از آغاز سال تاکنون با تلاش مجموعه شورای حل اختلاف استان تهران هزار و ۳۰۶ نفر از زندان آزاد شدند.

رییس شوراهای حل اختلاف استان تهران اضافه کرد: در همین راستا ۳ هزار و ۷۹۷ مورد مصالحه در زندان در شش ماهه نخست سال جاری رخ داده است.

وی با بیان اینکه از آغاز سال جاری تا کنون ۵۹ هزار و ۷۰۱ پرونده از طریق شوراهای حل اختلاف استان به دادسراها ارجاع داده شده است اظهار کرد: از این تعداد ۲۷ هزار و ۵۹۴ پرونده در دادسراها به صلح و سازش منجر شده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا