جامعه

آغاز به کار پنجمین دوره آموزشی«زندگی و بالندگی»

پنجمین دوره آموزشی «ارتقاء مهارت‌های یادگیری یاددهی زندگی و بالندگی والدین فرزندان دانش‌آموز» در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، این دوره آموزشی ۲۳ خرداد، با حضور ۶۰ نفر از معاونین پرورشی، مشاورین بانوان و رئیس انجمن اولیا و مربیان ادارات کل کشور با مشارکت بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و وزارت آموزش و پرورش در محل تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی برگزار شد.

مشاور و دستیار مردمی سازی معاون ریاست جمهور در امور زنان و خانواده در ابتدای این مراسم به ارائه گزارشی از این دوره‌ها پرداخت و عنوان کرد: بنا به ضرورت ارائه آگاهی‌ها و مهارت‌هایی برای والدین در تربیت زیست عفیفانه فرزندان، از دو سال گذشته طرح در معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری کلید خورد.

دکتر فاطمه سادات کتابچی تصریح کرد: تا کنون ۴ دوره از این طرح «ارتقا مهارت‌های یادگیری یاددهی زندگی و بالندگی والدین فرزندان دانش‌آموز» با هدف ورود دستگاه‌های مختلف به بحث زیست عفیفانه با رویکردی معرفتی و نو، برگزار شد.

وی افزود: با توجه به اینکه معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری یک دستگاه ستادی است نه اجرایی، اجرای این طرح بر عهده بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی قرار گرفت که خوشبختانه این مرکز در بخش محتوا و اجرا بسیار قوی عمل کرده است.

کتابچی ادامه داد: به همت بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی تیم اجرایی ۳۰ نفره متشکل از اندیشمندانی از دانشگاه‌های تهران و مشهد تشکیل شد و در همین راستا نقشه عملیاتی بر اساس نیازسنجی چند وجهی طراحی و اجرا شد و پژوهشگران و استادان دانشگاه فردوسی مشهد و محققان بنیاد پژوهش‌های اسلامی دست به دست هم دادند تا یک نیاز سنجی چند وجهی ارائه دهند.

مشاور و دستیار مردمی سازی معاون ریاست جمهور در امور زنان و خانواده، ادامه داد: پس از برگزاری جلسات علمی و تخصصی، ۳۰ درس‌نامه با محوریت مهارت‌های والدین در بالندگی فرزندان تدوین شد. عشق بی پایان والدین به فرزندان و جهت دهی این عشق به سمت بالندگی و سلامت آنان، ریشه درونی این بالندگی و سلامت، توانایی‌های درونی شگفت انگیز فرزندان، استفاده از توانمندی در سلامت و بالندگی، عفت و خود مراقبتی و… برخی از موضوعات این درسنامه‌هاست.

کتابچی مخاطب این دوره‌ها را والدین دانش‌آموزان ذکر کرد و افزود: به منظور بهره‌مندی هر چه بیشتر این مخاطبان، علاوه بر برگزاری دوره‌ها به صورت حضوری، شرایطی را فراهم آوردیم تا والدین از طریق سایت «زندگی و بالندگی» از آموزه‌های این دوره‌ها بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: در این سایت، مخاطبان به صورت مستقیم آموزش‌های لازم را می‌بینند و با مزیت‌های این دوره، دسترسی سریع و برخط به اطلاعات، ارائه گام به گام محتوای آموزشی، محتوای هدفمند به پدران و مادران و… آشنا می‌شوند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا