جامعه

آماده باش ۱۲۰۵ مرکز عملیاتی امداد و نجات برای مراسم اربعین

رئیس سازمان امداد و نجات:

مهدی ولی پور از آماده باش ۱۲۰۵ مرکز عملیاتی امداد و نجات جمعیت هلال احمر برای خدمت رسانی به زائران مراسم پیاده روی اربعین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی ولی پور رئیس سازمان امداد و نجات در خصوص تمهیدات جمعیت هلال احمر در خصوص مراسم پیاده روی اربعین گفت: طرح امدادرسانی جمعیت هلال احمر از روز شانزدهم شهریور تا روز پنجم مهرماه تداوم خواهد یافت و در صورت ضرورت قابل تمدید خواهد بود.

وی افزود: ۱۲۰۵ مرکز عملیاتی امداد و نجات شامل ۱۱۴۹ مرکز در داخل کشور و ۵۶ مرکز برون مرزی به همراه ۱۱۶ پست ثابت و موقت در مسیرهای منتهی به مرز در این عملیات مشارکت خواهند کرد.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: ۱۰ قرارگاه مرزی نیز برای خدمت رسانی بهتر به زائرین راه اندازی می‌شود که شامل ۶ قرارگاه فرعی و ۴ قرارگاه اصلی در مرزهای مهران، شلمچه، چذابه و خسروی است.

رئیس سازمان امداد و نجات ادامه داد: ۵۷۴ پایگاه بین شهری و ۴۴۹ شعبه شهرستان‌ها نیز به عنوان واحدهای پشتیبان برای خدمت رسانی بهتر به زائران در نظر گرفته شده‌اند.

ولی پور تصریح کرد: کل نیروهای ستادی و عملیاتی پیش بینی شده برای این عملیات ۴۵۹۹ نفر / روز با مشارکت بیش از ۱۵ هزار نفر نیروی تخصصی کادر و داوطلب است. همچنین ۴ هزار و ۵۰۸ دستگاه خودروی عملیاتی و ۱۹ فروند بالگرد برای عملیات رسانی بهتر نیز به کار می‌روند تا پوششی سراسری در داخل و خارج کشور برای خدمت رسانی مطلوب به زائران فراهم شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا