جامعه

آماده باش 22 هزار نیروی امداد گر در کشور/ اسکان اضطرای 1000 زلزله زده ترکیه توسط ایران


معاون امداد و نجات سازمان امداد و نجات هلال احمر از آماده باش و حضور 22 هزار نیروی امداد گر در 1553 پایگاه ثابت و سیار این جمعیت برای امداد رسانی به مردم در حوادث جوی خبر داد.

مرتضی مرادی پور، معاون امداد و نجات سازمان امداد و نجات هلال احمر در گفتگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس درباره آخرین وضعیت امداد و نجات هلال احمر در مناطق برف گیر کشور، بیان داشت:‌با توجه به اینکه طرح زمستانی امداد و نجات در کشور از دی ماه آغاز شده است، آمادگی لازم در این خصوص وجود دارد.

وی ادامه داد:‌در خصوص وضعیت بارش برف در مناطق شهری شهرداری به عنوان متولی اصلی قرار دارد اما هلال احمر و امداد و نجات آن به عنوان پشتیبان در صورت لزوم مشارکت می کند.

معاون امداد و نجات هلال احمر از فعالیت 1533  پایگاه ثابت و سیار امداد و نجات در سراسر کشور خبر دادو گفت:‌22 هزار امداد گر در این پایگاهها در آماده باش و فعالیت قرار دارند.

مرادی پور خاطرنشان کرد: 13 هزار نفر امداد گر به همراه 3500 خودرو و لجستیک  در حال همکاری هستند.

وی درباره وضعیت امداد رسانی به زلزله زدگان خوی ، ابراز داشت:‌فاز اسکان اضطراری زلزله زدگان خوی پایان پیدا کرده است و اکنون اسکان موقت در حال انجام است؛ ضمن اینکه اسکان دائم زلزله زدگان بر عهده دستگاههای دیگر است.

معاون امداد و نجات هلال احمر با بیان اینکه نیروهای سازمان جوانان و داوطلبان هلال احمر و تیم های سحر این جمعیت در منطقه زلزله زده خوی مستقر هستند، افزود:‌94 امداد گر هلال احمر استانهای اردبیل، آذر بایجان شرقی، قم و قزوین در حال خدمت رسانی به زلزله زدگان ترکیه هستند.

مرادی پور متذکر شد:‌محموله امدادی بزرگی و امکانات مربوط به اسکان اضطرای برای هزار نفر زلزله زده ترکیه امروز به این کشور اعزام می‌شود.

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا