جامعه

آموزش فیلم‌سازی با جشنواره فیلم مدرسه

در گفت‌وگو با مهر مطرح شد؛

دبیر جشنواره فیلم مدرسه گفت: در کنار برگزاری جشنواره فیلم، سینما سیار هم به مناطق محروم رفته و علاوه بر آموزش فیلم سازی، اکران آثار برگزیده ادوار گذشته جشنواره را هم انجام می‌دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، جشنواره فیلم مدرسه چند روزی است که آغاز شده است. جشنواره‌ای که در آن دانش آموزان می‌توانند فیل‌مسازی را یاد بگیرند و آثار خود را هم در آن به رقابت بگذارند.

موضوع اصلی فیلم‌های راه یافته به جشنواره، روایت قهرمان پیشرفت است. با این حال با موضوع آزاد هم می‌توان در جشنواره شرکت کرد.

جایزه اصلی برای حمایت از طرح اصلی جشنواره و جوایز دیگر بیشتر حمایت و آموزش دانش آموزان برگزیده است و قرار نیست جایزه نقدی به کسی داده شود.

امیرحسین اخوین دبیر نهمین جشنواره فیلم کوتاه مدرسه در گفت‌وگو با مهر با بیان اینکه هیچگاه برای جشنواره جایزه نقدی در نظر نگرفتیم؛ گفت: این جز تئوری‌های ما بوده است که جایزه نقدی نداشته باشیم؛ زیرا می‌دانیم بیشتر از یک جایزه نقدی و پول، حمایت‌ها و آموزش‌های اختصاصی و تخصصی است که برای دانش آموز علاقمند مفید خواهد بود.

اخوین افزود: به دانش آموز برگزیده حمایت‌های لازم را می‌دهیم و برای تولید اثر بعدی وی از او حمایت می‌کنیم.

دبیر جشنواره فیلم مدرسه تاکید کرد: البته شرط حمایت مالی برای تولید اثر این است که فیلمنامه مورد تأیید دبیرخانه باشد. ما می‌خواهیم که این دانش آموزان علاقمند را در این حوزه فعال داشته باشیم.

اخوین با بیان اینکه در دوره گذشته نزدیک ۷۰۰ انیمیشن تولید شده است؛ گفت: دانش آموزان صفر تا صد این آثار را تولید کردند. ما در داوری آثار یک بخش راستی آزمایی داریم که حتی به جزئی‌ترین مسائل فنی تولید انیمه هم ورود می‌کنند.

دبیر نهمین جشنواره فیلم مدرسه گفت: آثار جشنواره کوتاه بوده و فیلم‌های مستند باید زیر ۲۰ دقیقه، مجموعه فیلم‌های داستانی زیر ۷ دقیقه و انیمیشن‌ها زیر ۵ دقیقه باشند. شیوه نامه آثار به صورت کامل در سایت جشنواره بارگذاری شده است و علاقمندان می‌توانند برای شرکت در این جشنواره شرایط و ضوابط را به خوبی مطالعه کنند.

اکران فیلم‌های برگزیده دانش آموزی در سراسر کشور با یک اتوبوس

در کنار جشنواره فیلم، سینما سیار هم به مناطق محروم رفته و علاوه بر آموزش فیلم سازی، اکران آثار برگزیده ادوار گذشته جشنواره را هم انجام می‌دهد.

همراه آثار دانش آموزان، فیلم‌ها و انیمیشن‌های به روزی که در حال اکران است مانند لوپتو، هم نمایش داده می‌شود.

متأسفانه در حال حاضر تنها یک سینما سیار برای این طرح وجود دارد که در مرحله اول به ۱۵ استان کشور سفر می‌کند.

دبیر نهمین جشنواره فیلم مدرسه با اذعان به اینکه یک اتوبوس سیار برای این طرح بسیار کم است گفت: با مشکلات مالی برای تأمین اعتبار این طرح مواجه بودیم.

وی با بیان اینکه مرحله اول اکران به اتمام رسیده است؛ گفت: از تهران این مسیر آغاز شده و پس از استان‌های البرز و قزوین، اتوبوس به استان‌های غربی کشور رفته است.

اخوین اعلام کرد: دور دوم این طرح از اواسط آذر تا پایان ماه انجام خواهد شد و اتوبوس به سایر استان‌های کشور سفر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه این طرح تنها در مدارس اجرایی نشده است گفت: با گروه‌های جهادی هماهنگ‌هایی صورت گرفت و در مراکزی همچون مساجد، هیأت‌ها و محله‌های مختلف فیلم‌ها اکران شد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا