جامعه

اتوبوس‌های جدید تهران درحال شماره گذاری

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران مطرح کرد؛

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: ۱۰ دستگاه اتوبوس دیگر که پیش از این تحویل گرفته بودیم نیز در مرحله شماره‌گذاری هستند و به زودی وارد چرخه خدمت‌رسانی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، جلال بهرامی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در آئین تحویل اتوبوس‌های جدید به شهرداری تهران گفت: وزارت کشور بعد از بیش از ۸ سال وقفه، به یاری حمل و نقل عمومی شهرها آمده و با این وزارت‌خانه به توافق رسیده‌ایم تا دو هزار دستگاه اتوبوس از دو خودروساز داخلی در مدت ۱۴ ماه برای ناوگان حمل و نقل عمومی تهران تأمین کنیم.

وی افزود: امروز ۱۰ دستگاه اتوبوس تحویل گرفتیم و ۱۰ دستگاه اتوبوس دیگر که پیش از این تحویل گرفته بودیم نیز در مرحله شماره‌گذاری هستند و به زودی وارد چرخه خدمت‌رسانی می‌شوند.

بهرامی اظهار کرد: این اتوبوس‌ها توسط بخش خصوصی و با کیفیت و امکانات مطلوب تولید شده‌اند و با وجود ظرفیت مناسب تولید کشور، به خاطر غیر فعال بودن خطوط تولید اتوبوس در گذشته، مدتی طول می‌کشد تا به نقطه مطلوب برسیم.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده برای سه سال آینده، سه هزار دستگاه اتوبوس تولید داخل خریداری کرده‌ایم که ضمن تأمین و تقویت ناوگان اتوبوسرانی، اقدامی برای حمایت و کمک به ظرفیت تولید داخلی نیز محسوب می‌شود.

بهرامی گفت: استفاده از حمل و نقل ترکیبی در حمل و نقل درون‌شهری، به نحوی که به جز مترو و تراموا، از اتوبوس‌های سه‌کابین، دوکابین، تک‌کابین، میدل‌باس، مینی‌بوس، وَن و تاکسی نیز در جابه‌جایی شهری استفاده شود، در شهرهای امروز اهمیت و ضرورت دارد

وی افزود: در حمل و نقل ترکیبی، متناسب با معابر، تعداد مسافر و زمان و میزان تقاضای سفر از هر یک از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می‌شود و اگر هر کدام از این‌ها نباشند، راندمان و بهره‌وری بقیه پایین می‌آید و سرفاصله سفر برای شهروندان طولانی‌تر می‌شود.

معاون شهردار تهران در خاتمه این آئین خاطرنشان کرد: در حال پیگیری هستیم تا بتوانیم ۵۰۰ دستگاه میدل‌باس اتوماتیک را به ناوگان حمل و نقل عمومی تهران، اضافه کنیم تا با کاهش سرفاصله حرکت اتوبوس‌ها، خدمات مناسبی به شهروندان ارائه نمائیم.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا