جامعه

اجرای طرح رتبه بندی معلمان رسمی در خراسان رضوی

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی خبر داد؛

مشهد ـ مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی از اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان رسمی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر شوشتری ظهر چهارشنبه در آستانه هفته گرامیداشت مقام و منزلت معلم طی نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: اجرای طرح رتبه بندی معلمان رسمی به عنوان یکی از مطالبات معلمان بود که با طی کردن امور مربوط به اعمال آن، به صورت رسمی اجرای این طرح در استان دنبال و اعمال آن از ۳۱ شهریور ماه سال ۱۴۰۰ محاسبه و از اول فروردین‌ماه امسال به محض صدور احکام پرداختی به معلمان انجام می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: خود اظهار و تایید مدیر مدرسه ملاک اصلی در طرح رتبه بندی معلمان است.

وی همچنین در ادامه افزود: از جمله مشکلات در اجرای طرح توقف رتبه ثبت شده برای فرد به مدت ۵ سال است، به این معنا که با تعیین رتبه هر معلم، ۵ سال دیگر امکان افزایش رتبه وجود دارد بنابراین تلاش شد تا رتبه‌های معلمان در حد ایده‌آل باشد.

شوشتری اظهار کرد: به این ترتیب ۵۵ درصد معلمان رسمی استان در رتبه‌های ۳ تا ۴ قرار می‌گیرند، درحالیکه در ابتدا ۲ سال سابقه کاری برای شرکت دادن معلمان در طرح رتبه‌بندی پیش شرط بود، اکنون معلمان از بدو ورود می‌توانند وارد این طرح شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: ۷۶ هزار معلم رسمی خراسان رضوی به غیر از نیروهای رسمی دارای حکم اداری، معلمان خرید خدمات و غیره در این طرح شرکت داده می‌شوند و بین یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تا ۹ میلیون تومان افزایش حقوق برای معلمان با اجرای این طرح اعمال خواهد شد.

وی افزود: به مناسبت گرامیداشت مقام معلم که از ۲ اردیبهشت ماه امسال آغاز می‌شود، تعداد ۷۰ عنوان برنامه در حوزه‌های فرهنگی، پرورشی، ورزشی و غیره برگزار خواهد شد.

شوشتری ادامه داد: امسال ۳۶۹ معلم در خراسان رضوی برای انتخاب معلم برتر به مرحله استانی رسیدند که ۴۱ نفر آنان به عنوان معلم برتر استانی طی مراسمی در روز ۱۸ اردیبهشت ماه تجلیل می‌شوند در حالی که سال گذشته این شمار هشت نفر بودند.

هیچ آمار فوتی دانش آموز و معلم براثر ابتلا به کرونا نداشتیم

همچنین در این نشست صفدر سلطانی اظهار کرد: ۲۸۲ تیم نظارتی با ۷ هزار و ۸۰۰ بازدید حضوری از مدارس خراسان رضوی به منظور سنجش آن‌ها، طرح بازگشایی حضوری مدارس را رقم زدند که ۲۵ درصد این بازدیدها به همراه نمایندگان حوزه بهداشت بوده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در قالب این طرح ۷۸ درصد مدارس ۱۰۰ درصد نمرات لازم را جهت بازگشایی حضور کسب کردند.

وی افزود: از زمان بازگشایی مدارس خوشبختانه هیچ آمار فوتی دانش آموز و معلم براثر ابتلا به کرونا نداشتیم.

سلطانی افزود: شمار افراد مبتلا در سامانه مربوطه وزارت بهداشت بر اساس سن ثبت می‌شود و تفکیک آمار معلم یا دانش آموز آن امکان پذیر نیست.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا