جامعه

اجرای وسیع طرح برنامه ملی غربالگری تنبلی چشم

با مشارکت بنیاد ۱۵ خرداد صورت گرفت؛

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: از افتخارات سازمان بهزیستی کشور پیشگیری و غربالگری بینایی و شنوایی بیش از ۴ میلیون کودک به صورت سالانه است.

به گزارش خبرگزاری مهر علی‌محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی کشور در آئین آغازین اجرای طرح حمایت فراگیر بنیاد ۱۵ خرداد از برنامه ملی غربالگری تنبلی چشم برای بیش از ۳ میلیون کودک ۳ تا ۶ سال، گفت: سازمان بهزیستی کشور از سال ۱۳۷۵ غربالگری، تشخیص و مداخلات درمانی اختلالات بینایی و آمبلیوپی کودکان را آغاز کرده که از ابتدا تاکنون بالغ بر ۶۰ میلیون غربالگری برای کودکان ۳ تا ۶ سال انجام شده است و حدود ۳۷۰ هزار کودک آمبلیوپ شناسایی شدند که با ارائه مداخلات بهنگام از معلولیت بینایی آنها پیشگیری شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه سالانه بیش از ۳ میلیون کودک غربال بینایی می‌شوند، تصریح کرد: در تفاهم مشترک، بنیاد ۱۵ خرداد متعهد پرداخت کمک هزینه ۱۴ هزار عینک شده است؛ یکی از افتخارات سازمان بهزیستی کشور در زمینه پیشگیری غربالگری بینایی و شنوایی بیش از ۴ میلیون کودک به صورت سالانه است.

وی، در پایان با بیان اینکه کودکان تحت پوشش با معرفی بهزیستی از کمک هزینه خرید عینک بهره‌مند می‌شوند، یادآور شد: اولویت با مناطق کم‌برخوردار و محروم و سپس همه نقاط شهری و روستایی است. این در حالی که سال گذشته ۹ هزار کودک نیاز به عینک داشتند که ۸ هزار و ۳۷۹ نفر کمک هزینه تهیه عینک را دریافت کردند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا