جامعه

ارائه ۴۷۰ هزار خدمت بهداشتی و درمانی به حجاج ایرانی

کولیوند اعلام کرد؛

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه ۴۷۰ هزار خدمت بهداشتی و درمانی به حجاج ایرانی ارائه شده است، گفت:همه زائران با سلامت کامل حج را انجام داده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس درباره خدمات ارائه شده به حجاج توسط هلال احمر مراسم حج تمتع برگزار شد، اظهار داشت: از ابتدای برگزاری مراسم حج ۴۷۰ هزار خدمت بهداشتی و درمانی به حجاج ایرانی ارائه شده است که ۱۸۶۴ بیمار در بیمارستان هلال احمر بستری و مراقب شدند و ۳۰۴ نفر در بیمارستان سعودی بستری شدند.

وی افزود: همه زائران با سلامت کامل حج را انجام داده‌اند. فقط یک بیمار در مدینه منوره به دلیل کاهش سطح هوشیاری نتوانست حج را کامل انجام دهد. همچنین در این مدت ۳۷۱ هزار ویزیت در هتل‌ها ارائه و بیش از ۲۵ هزار ویزیت تخصصی در بیمارستان‌ها ارائه شده است.

بیشترین مراجعه حجاج به مرکز درمانی

رئیس جمعیت هلال احمر بیان داشت: بیشترین مراجعه حجاج به مرکز درمانی و یا برای انجام ویزیت به این صورت بوده که ۴۰ درصد به دلیل بیماری تنفسی، ۲۸ درصد مشکل اسکلتی، ۹ درصد مشکل قلبی و فشار، ۸ درصد به علت بیماری عفونی و ۴ درصد گوارشی، ۴ درصد مشکل آلرژی بوده است.

جلسه با ۳۰ نماینده کشورهای مختلف

وی گفت: امسال کاروان وقوف اضطراری بی نظیر بود و جلسه با بعثه پزشکی کشورهای دیگر و ۳۰ نماینده از آنها مثل اندونزی و ترکیه و… برگزار کردیم و همه آنها ایران را الگو و پیشرو می‌دانستند و درخواست برگزاری کنگره سلامت در حج را به میزبانی ایران داشتند.

تفاهم نامه با هلال احمر عربستان

کولیوند خاطر نشان کرد: جلسه با هلال احمر عربستان و رؤسای بیمارستان‌های سعودی داشتیم و تفاهم نامه‌هایی هم در این راستا منعقد شد.

اعزام ۲۵ زائر بدحال طی امشب به ایران / کاهش آمار فوتی‌ها نسبت به گذشته

وی بیان داشت: تا امشب ۲۵ زائر جهت ادامه درمان داخل کشور از طریق فرودگاه جده به ایران اعزام می‌شوند.

کولیوند گفت: در این مدت ۱۶ زائر دیالیز شده و ۲۶ مورد جراحی انجام گرفته که غالباً مربوط به شکستگی بوده است همچنین آمار فوتی‌ها نسبت به گذشته کمتر بوده است.

وی خاطر نشان کرد: دارو تجهیزات به مقدار کافی ارسال و هیچ کمبودی نداریم. داروهای اضافی آخر دوره به ایران بازگردانده خواهد شد.

خبر در حال تکمیل است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا