جامعه

استان سمنان ۵۶ زندانی جرایم غیرعمد دارد

مدیرکل امور زندان‌های استان سمنان:

سمنان- مدیرکل امور زندان‌های سمنان با بیان اینکه ۵۶ زندانی جرایم غیرعمد در استان وجود دارد، گفت: این افراد ۲۴ میلیارد تومان بدهی دارند و کمک خیران می‌تواند آن‌ها را از زندان آزاد کند.

امید کهربایی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه استان سمنان دارای ۵۶ زندانی جرایم غیرعمد و مالی است، بیان داشت: این افراد نیاز به کمک خیران نیک‌اندیش استان دارند تا بتوانند با پرداخت بدهی شأن، از زندان آزاد و به آغوش خانواده‌هایشان بازگردند.

وی درباره جرایم این زندانیان، افزود: جرایمی که این ۵۶ زندانی جرایم غیرعمد در استان سمنان مرتکب شده‌اند شامل مالی، دیه، بدهی و … است و همچنین توان پرداخت میزان بدهی را ندارند و در نتیجه در زندان به سر می‌برند.

پیگیر پرونده زندانیان هستیم

مدیرکل زندان‌های استان سمنان با بیان اینکه از طریق ستاد دیه استان کمک خواهیم کرد که این افراد به زودی آزاد شوند، ابراز داشت: یکی از اقداماتی که در مجموعه سازمان زندان‌های استان صورت می‌گیرد، پیگیری وضعیت زندانیان مالی، مددکاری و حتی صحبت برای شکات در راستای تخفیف میزان بدهی و گذشت شاکیان است.

کهربایی با بیان اینکه بعضاً این تلاش‌ها نتیجه بخش بوده و زندانیان زیادی نیز از زندان آزاد شدند، بیان کرد: سال گذشته برای مثال ۱۰۲ زندانی که مجموعاً ۲۳ میلیارد تومان بدهکار بودند را با پنج میلیارد تومان آزاد کردیم.

وی افزود: امسال نیز ۵۶ زندانی جرایم غیرعمد استان سمنان مجموعاً ۲۴ میلیارد تومان بدهی دارند اما با کمک شکات و بعضاً گذشت شاکیان، اقدامات مددکاری و همچنین کمک خیران امیدواریم بتوانیم با مبالغ کمتری، بدهی این افراد را پرداخت کنیم تا از زندان بیرون بیایند.

گل ریزان یک جشن مردمی

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان سمنان با بیان اینکه هر سال در سازمان زندان‌ها طبق رسم ملی و مذهبی که در کشورمان صورت می‌گیرد، در ماه رمضان مراسم گل ریزان برگزار می‌شود، بیان کرد: هفته گذشته این مراسم در شاهرود برگزار شد و در هفته جاری در دامغان، گرمسار و دیگر شهرستان‌های استان سمنان نیز این مراسم برگزار می‌شود.

کهربایی با بیان اینکه در کنار جشن‌های گل ریزان، مردم برای کمک به زندانیان نیازمند می‌توانند به شعبات ستاد دیه در سراسر استان سمنان نیز مراجعه کنند، گفت: شماره حساب‌هایی نیز برای آزاد سازی زندانیان اعلام شده و مردم می‌توانند وجوهات خودشان را واریز کنند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا