جامعه

استرداد ۴۴ متهم و محکوم متواری به کشور

غریب آبادی عنوان کرد؛

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه در خصوص استرداد مجرمین گفت: در طول سه سال گذشته ۴۴ متهم و محکوم متواری به کشور مسترد شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، کاظم غریب آبادی، ضمن ارائه گزارشی از اقدامات معاونت امور بین‌الملل قوه قضائیه در مورد استرداد مجرمین از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا نیمه بهمن ماه ۱۴۰۲، اظهار داشت: طی این مدت، ۲۶۱ درخواست استرداد صادره از سوی مراجع مختلف قضائی از سوی معاونت امور بین‌الملل قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران به کشورهای مربوطه ارسال شده است.

وی با بیان اینکه در طول سه سال گذشته ۲۶۱ درخواست استرداد به کشورهای خارجی ارسال شده است، افزود: از این تعداد بیشترین درخواست‌ها مربوط به کشورهای ترکیه، امارات و عراق می‌باشد.

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه ادامه داد: در این مدت، با پیگیری‌های به عمل آمده ۴۴ متهم و محکوم متواری از ترکیه، عراق، امارات، مالزی، کویت، تایلند، لبنان، روسیه، اسلواکی، قبرس و ارمنستان به ایران مسترد شده‌اند.

غریب آبادی از کشورهای امارات و ترکیه خواست تا همکاری بیشتری را در استرداد مجرمین به عمل آورند.

وی همچنین تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های مختلف قضائی، حقوقی، پلیسی و سیاسی برای جلب و استرداد مجرمان متواری و معرفی آنان به پیشگاه عدالت و در جهت احقاق حقوق شاکیان و قربانیان، در دستور کار جدی قرار دارد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا