جامعه

استقرار کارشناسان برای بررسی درخواست‌های مراجعین در دیوان عالی

حجت‌الاسلام منتظری اعلام کرد؛

رییس دیوان عالی کشور در جلسه شورای معاونین، جذب قضات توانمند در دیوان عالی کشور و خدمت بهتر به مراجعین را از برنامه‌های این مجموعه برای بهبود عملکرد و افزایش مختومه‌ها عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری رئیس دیوان عالی کشور در جلسه شورای معاونین ضمن تبریک اعیاد ماه شریف ذی‌الحجه با تاکید بر لزوم کار کارشناسی گفت: پاسخگویی مناسب به مراجعین و طرح استقرار کارشناس در دبیرخانه دیوان عالی کشور به منظور بررسی درخواست‌ها امر مطلوبی در جهت مدیریت پرونده‌های وارده و رسیدگی به درخواست مراجعین خواهد بود.

رئیس دیوان عالی کشور در ادامه از معاون برنامه‌ریزی خواست؛ در اولین فرصت با برگزاری جلسات با حضور مسؤولین مربوطه از دیوان عالی و دادستانی کل کشور، طرح جامعی در خصوص ساماندهی ورودی مراجعین و تأمین سالن انتظار مناسب، برای تکریم شایسته ارباب رجوع و پاسخگویی دقیق به مراجعین ارائه کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری جذب قضات توانمند در دیوان عالی کشور را یکی از برنامه‌های این مجموعه برای بهبود عملکرد و افزایش مختومه‌ها عنوان کرد و گفت: در این زمینه تدابیر ویژه اتخاذ شود و برنامه‌ریزی‌های لازم برای مباحث رفاهی همکاران انجام شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید کریمی معاون قضائی دیوان عالی کشور در امر ارجاع، در خصوص رسیدگی به درخواست‌های اعاده دادرسی در دیوان عالی کشور گفت: درخواست‌های اعاده دادرسی برای بار اول به صورت سیستمی و از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضائی صورت می‌گیرد و برای دفعات بعد به صورت حضوری است به گونه‌ای که مراجعه کننده مدارک و اسناد موجود را به کارشناس مربوطه در دبیرخانه تحویل می‌دهد و پس از بررسی مدارک، درخواست مطروحه ثبت می‌شود؛ این راهکار موجب کاهش ورودی درخواست‌های اعاده دادرسی ماده ۴۷۴ خواهد شد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا