جامعه

انتخابات سازمان نظام روانشناسی و مشاوره از نظر آئین‌نامه‌ای مشکلی ندارد


عضو هیأت مرکزی نظارت بر پنجمین دوره انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور گفت: از نظر آئین‌نامه‌ای مشکلی برای برگزاری انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، احمدحسین فلاحی، عضو هیأت مرکزی نظارت بر پنجمین دوره انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور در حاشیه پنجمین جلسه این هیأت که امروز سه‌شنبه ۲۰ تیر سال جاری در سازمان امور دانشجویان وزارت علوم برگزار شد، اظهار داشت: در جلسه امروز که به طور مشترک با هیات مرکزی اجرایی برگزار شد، دستگاه‌های نظارتی نیز حضور داشتند.

نماینده حوزه انتخابیه همدان با اشاره به تعویق ۳ ساله انتخابات در سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور، اذعان داشت: با مصوبه هیات وزیران و سپردن مسؤولیت به وزارت علوم، پایانی برای تعویق ۳ ساله انتخابات سازمان داده شده است و بنده نیز به عنوان نماینده مجلس در هیات مرکزی نظارت حضور دارم؛ امیدوارم سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره نیز همکاری لازم را داشته باشد؛ زیرا ۸۵ میلیون نفر با این سازمان سر و کار دارند.

وی در خصوص نظر مجلس درباره اشکالات آئین‌نامه برگزاری انتخابات که چندی پیش توسط هیات وزیران تصویب و ابلاغ شده و در کمیسیون تطبیق مجلس بررسی شده، گفت: ایرادات مصوبه هیات وزیران خیلی جدی نبود که اصلاح و ابلاغ شده است.

وی افزود: از نظر آئین‌نامه‌ای مشکلی برای برگزاری این انتخابات وجود ندارد و جمعه ۲۷ مرداد سال جاری شاهد برگزاری این انتخابات خواهیم بود.

عضو هیات مرکزی نظارت بر پنجمین دوره انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور درباره بررسی صلاحیت‌ها، تصریح کرد: برای هیات نظارت و دستگاه‌های نظارتی مستندات ملاک است. به طور کلی اگر از ابتدا نظارت‌ها جدی گرفته شود بعدها با مشکلات مواجه نمی‌شویم.

فلاحی با اشاره به برخی کارشکنی‌ها و اثر بر تایید یا رد صلاحیت‌ها، گفت: در جلسه امروز درباره این موضوع نیز صحبت شد تا برای افرادی که به نوعی مشکلاتی ایجاد شده بررسی صورت بگیرد و حقی از آنها ضایع نشود.

وی در واکنش به این نکته که رئیس مجلس، اخیرا در سخنرانی خود به موضوع انعطاف در قوانین اشاره کرده و قوانین را قابل تغییر دانسته است و همچنین اشکالاتی که در قانون تشکیل سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره وجود دارد که منجر به تعویق ۳ ساله انتخابات این سازمان شده است، گفت: حتما در مجلس پیگیر این قضیه هستیم و این موضوع را مد نظر قرار داده و به ریاست مجلس انتقال خواهیم داد. ان شاءالله بعد از برگزاری انتخابات جمعه ۲۷ مرداد، به بحث اصلاح قانون سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور نیز خواهیم پرداخت.

پایان پیام/


آگهی
دکمه بازگشت به بالا