جامعه

انتقاد از اجرا نشدن قانون مالیات بر مواد دخانی/ برخی به بهانه اشتغال‌زایی مانع اجرای قانون شدند


معاون بهداشت وزارت بهداشت ضمن انتقاد از اجرا نشدن قانون مالیات بر مواد دخانی گفت: برخی به بهانه اشتغال‌زایی مانع اجرای قانون شدند.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، کمال حیدری معاون بهداشت وزارت بهداشت در نشست خبری که به مناسبت هفته ملی بدون دخانیات برگزار شد اظهار داشت: متاسفانه مجلس به راحتی از موضوع و سیاست مالیات بر دخانیات گذشت، دستگاه‌های فرهنگی و دستگاههایی که در بحث تولید و عرضه دخانیات دخیل هستند باید برای کاهش مصرف دخانیات تلاش کنند.

وی گفت: هرگاه در بحث کاهش عرضه و تقاضا قدم برمی‌داریم برخی میگویند اشتغال به خطر میفتند، باید سوال کنیم اشتغال به چه قیمتی، پیش بینی میشد حدود سی هزار میلیارد تومان از مالیات به دخانیات عاید نظام سلامت شود که در حال حاضر وزارت بهداشت چندین برابر آن را برای درمان و عوارض مصرف دخانیات صرف می‌کند.

حیدری افزود: درحال حاضر از وضعیت موجود راضی نیستیم و ما به دنبال سلامت مردم و توسعه سلامت جامعه هستیم.باید سوال کنیم چرا باید قوانین احصا پیدا نکند؟ و چرا امروز باید مصرف دخانیات در بانوان افزایش پیدا کند و چرا باید برای جذب جوانان موضوع معطر و معسل کردن آنها در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: وقتی بحث افزایش مالیات مطرح می‌شود عده‌ای میگویند این موضوع باعث افزایش قاچاق می‌شود حال این سوال پیش می‌آید که اکنون قاچاق دخانیات نداریم؟

حیدری افزود: میانگین سنی مصرف دخانیات کاهش یافته است، خوشبختانه دادستان کشور عرضه دخانیات در رستوران‌ها را ممنوع اعلام کردند و رستورانها اجازه عرضه قلیان را ندارند، این موضوع در برخی استان‌ها رعایت می‌شود و متاسفانه برخی استان‌ها نیز به موضوع بی توجه هستند.

ادامه دارد/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا