جامعه

انجام عملیات امداد درمحل ریزش معدنِ محدوده شازند/۴ نفر محبوس شدند

استاندار مرکزی:

شازند- استاندار مرکزی گفت: عملیات امداد در محل ریزش معدنِ محدوده شهرستان شازند در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرزاد مخلص‌الائمه، گفت: در ساعت ۹:۴۵ دقیقه صبح یکشنبه، خبر ریزش یکی از معادن اطراف شازند واصل شد که بلافاصله عوامل امدادی و بخش‌های فنی و مهندسی از سطح شهرستان‌های اراک و شازند برای برآورد حادثه حضور پیدا کردند.

وی تصریح کرد: حجم ریزش کوه بسیار بالاست و متأسفانه تعدادی از عوامل اجرایی داخل معدن، گرفتار شده‌اند که اولویت اصلی در حال حاضر نجات جان این افراد است.

استاندار مرکزی افزود: عوامل فنی و مهندسی از سازمان نظام مهندسی معدن در منطقه حضور دارند و گزارش دقیق پس از بررسی‌های فنی و مهندسی از سوی عوامل مربوطه اعلام خواهد شد.

وی بیان کرد: هم‌اکنون در حال آماده‌سازی مسیر برای ورود تجهیزات سنگین هستیم، بخشی از تجهیزات و عوامل امدادی به همراه سگ‌های زنده‌یاب در محل حضور دارند.

وی تاکید کرد: انتظار است تیم‌های امدادی سرعت عمل را افزایش دهند و مراقبت کنند تا شرایط امداد و نجات بدون هیچ وقفه و خطری انجام شود.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه چهار نفر در این حادثه محبوس شده‌اند، گفت این چهار نفر شامل دو راننده کمپرسی و دو راننده بیل مکانیکی در محل حادثه مشغول فعالیت بوده‌اند که زیر آوار ریزش کوه حبس شده‌اند.

مخلص الائمه افزود: گروه‌های امدادی و سگ‌های زنده یاب با رعایت نکات ایمنی زیر نظر مهندسان معدن در حال جستجوی منطقه هستند.

استاندار در خصوص علت حادثه گفت روز گذشته در محدوده معدن عملیات انفجار بوده و احتمال اینکه ریزش به علت اصولی نبودن انفجارها و نیز بارش‌های شب گذشته اتفاق افتاده باشد وجود دارد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا