جامعه

بار سنگین همسان سازی حقوق بازنشستگان/افزایش سرمایه شستا

مدیرعامل شستا گفت: همسان سازی حقوق بازنشستگان، بار مالی سنگینی به سازمان تأمین اجتماعی وارد کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی رستمی، بعد از ظهر دوشنبه در نشست خبری به تشریح عملکرد شستا در ماه‌های اخیر پرداخت و افزود: شستا توانست رشد خوبی در حیطه تولید داشته باشد. جز یکی دو شرکت مابقی رشد داشتند و توانستیم پروژه‌های خوبی را آماده افتتاح کنیم.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ پروژه آماده افتتاح است گفت: برخی از این پروژه‌ها چندسال است روی زمین مانده بودند.

مدیرعامل شستا با بیان اینکه محصولات جدیدی را برای اولین بار در سال جاری در شستا عرضه کردیم، افزود: حدود ۲۲۰ داروی جدید در سال جاری تولید شده که ۴۰ مورد از آنها برای اولین بار در کشور تولید می‌شود و ۶۰ مورد برای اولین بار در شستا تولید شده اند.

رستمی از مدیریت بازار سیمان در کشور خبر داد و گفت: این اقدام باعث شد رشد قیمت در این حوزه را شاهد نباشیم.

وی افزود: تعدادی پروژه به دلایلی طی سال‌ها در شستا متوقف شده بود که آنها را احیا کردیم و امید است به زودی وارد چرخه تولید شوند.

مدیرعامل شستا گفت: برای خروج شرکت‌های زیان‌ده از وضعیت فعلی شأن در قالب طرح مولدسازی اقدام کرده ایم. از جمله برنامه‌های آینده ما خروج ۲۳ شرکت و ادغام ۱۹ شرکت در ۱۹ شرکت دیگر است.

وی با اشاره به اینکه طبق برنامه ریزی ها قرار است شستا طی ۴ سال آینده ۴۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه گذاری داشته باشد، اطهار داشت: تا کنون فعالیت برای افزایش سرمایه حدود ۶۳ هزار میلیارد تومان در قالب ۹۰ پروژه آغاز شده است.

به گفته رستمی، قصد داریم سالانه ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام دهیم.

مدیرعامل شستا با اشاره به اینکه ۲۲۰ داروی جدید در سال جاری تولید شده است گفت: ۴۰ قلم دارو برای اولین بار در کشور تولید می‌شود.

وی در خصوص حفظ سرمایه بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز اظهار داشت: این سرمایه را صیانت و توسعه داده و برای آیندگان نگهداری خواهیم کرد.

رستمی با اشاره به اینکه با برنامه ریزی های انجام شده با افزایش سرمایه گذاری ها، تولید نیز افزایش یافته است، افزود: تولید به اشتغالزایی نیز کمک می‌کند.

وی گفت: در شستا به کیفیت تولیدات توجه ویژه می‌شود چرا که سازمانی مردم محور و خدمت محور هستیم و سهام ما مربوط به ۴۴ میلیون بیمه شده سازمان تأمین اجتماعی است.

مدیر عامل شستا به تأمین منابع همسان سازی حقوق بازنشستگان اشاره کرد و افزود: قرار نیست بودجه همسان سازی را شستا تأمین کند، اما بار مالی سنگینی را به سازمان تأمین اجتماعی وارد کرده است که این روزها همکاران ما به شدت تحت فشار هستند.

به گفته وی، به میزان سود تقسیمی در مجموعه شستا به تأمین اجتماعی پرداخت خواهیم داشت و سازمان تأمین اجتماعی نیز تلاش می‌کند از محل مدیریت منابع درآمدی خویش بودجه مورد نیاز همسان سازی را تأمین کند.

رستمی افزود: در حال حاضر ۲۴ شرکت آماده ورود به بورس هستند.

وی با تاکید بر اینکه بزرگ‌ترین افزایش سرمایه بورس طی دو ماه اخیر انجام شده است، گفت: سرمایه ثبتی شستا در حال حاضر ۱۶۳ هزار میلیارد تومان است و به منظور افزایش بازدهی دارایی‌های شستا برنامه بلند مدتی طراحی شده است.

رستمی همچنین در خصوص پرونده شستا و فدراسیون فوتبال، تاکید کرد: با بورسی شدن شستا دیگر چنین تصمیماتی را در شستا شاهد نخواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه خواستار حفظ حقوق همه سهامداران از خرد تا کلان هستیم، افزود: پرونده قبلی فرایند قانونی خود را طی می‌کند شستا دارایی‌هایی را برای حفظ منافعش در رهن گرفته است با این‌حال پرونده‌هایی مفتوح است و در آینده نزدیک رأی آنها صادر می‌شود.

رستمی درباره افزایش شفافیت و تغییر و تحولات مدیریتی در شستا عنوان کرد: تا حدود زیادی تغییرات در سطح هلدینگ ها انجام شده است، همکاران انقلابی، شجاع، تحصیلکرده و باتجربه سکان هدایت هلدینگ ها را بر عهده گرفته اند.

وی با اشاره به اینکه در برخی شرکت‌ها که نگرانی وجود داشت تغییراتی انجام شده است گفت: آخرین مورد تغییرات مربوط به شرکت ایرانول بود که دو روز قبل اتفاق افتاد.

مدیرعامل شستا با اشاره به اینکه با توصیه و روابط سیاسی، مدیر انتخاب نمی‌کنیم افزود: تحمل هیچ گونه فسادی نخواهیم داشت و برخورد خواهیم کرد.

به گفته وی، تلاش شبانه روزی برای برخورد با فسادهای نیمه سازمان یافته و واحدی و فردی خواهیم داشت همچنین کمیته صیانت نیز شکل گرفته است.

رستمی افزود: سامانه‌هایی داشتیم و دو سامانه جدید نیز از فروردین ۱۴۰۱ راه اندازی می‌شود که یکی از آنها سامانه حقوق و دستمزد است و بنا داریم حقوق خودم و همکاران را اعلام کنیم که خیال همه راحت باشد حقوق نجومی و پرداخت غیرمتعارف نداریم.

وی گفت: سامانه دوم سامانه خریدها است که تمام مناقصه‌ها و مزایده‌ها در آن قرار خواهد گرفت.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا