جامعه

باند بزرگ قاچاق سوخت در اصفهان شناسایی شد

جعفری خبر داد؛

رییس کل دادگستری اصفهان با اشاره به انهدام یک باند قاچاق گسترده سوخت در این استان گفت: پرونده مفتوح و تحقیقات تا شناسایی کامل عوامل دخیل در آن ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین اسداله جعفری رئیس کل دادگستری اصفهان با اشاره به انهدام یک باند قاچاق گسترده سوخت در استان گفت: پرونده مفتوح و تحقیقات تا شناسایی کامل تمامی عوامل دخیل در آن ادامه دارد.

جعفری اظهار کرد: در پی انجام تحقیقات تخصصی توسط ضابطین دادگستری یک شبکه سازمان یافته قاچاق سوخت، شناسایی و با تشکیل پرونده و صدور دستورات لازم قضائی اعضای آن دستگیر شدند.

وی ادامه داد: در مراحل اولیه تحقیقات مشخص شد افرادی با تشکیل یک باند و بکارگیری تعدادی از عوامل مرتبط با چند پالایشگاه مادر در استان‌های جنوبی و مرکزی کشور مقادیر قابل توجهی از فرآورده‌های نفتی به ویژه نفت گاز را از داخل کشور جمع‌آوری و با استفاده از تانکرهای حمل سوخت به استان‌های جنوبی و شرقی رسانده و از طریق مرز دریایی و خشکی این فرآورده‌ها را با قیمت بسیار بالا قاچاق می‌کردند.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان افزود: با اشراف و رصد کامل اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) در نیروی انتظامی استان اعضای اصلی این باند و شیوه و شگردهای آنان، شناسایی و با هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات مشترک دستگیر شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری بیان کرد: در جریان رسیدگی به این پرونده هزاران لیتر سوخت در محل‌های دپوی این باند و تانکرهای محلی سوخت، کشف و همچنین ۶۰ محل دپوی سوخت، حدود ۱۰ تانکر و خودروی سبک و سنگین حمل سوخت قاچاق، شمش طلا، مزرعه کشت خشخاش و ده‌ها دستگاه خودروی لوکس، مشروبات الکلی و مواد مخدر کشف و ضبط شد.

وی یادآور شد: تاکنون ۴۵ نفر از اعضای این باند شناسایی و دستگیر شده و در همان مراحل اول تحقیقات به جرایم خود اعتراف کرده‌اند. پرونده مفتوح و تحقیقات تا شناسایی کامل تمامی عوامل دخیل در پرونده ادامه دارد.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اعلام اینکه اعضای این باند با اقدامات مجرمانه و گسترده‌ای که انجام داده اند ده‌ها میلیارد تومان سود حاصل از قاچاق را تصاحب کرده‌اند، در پایان خاطرنشان کرد: دستگاه قضائی با همکاری نیروی انتظامی استان بدون هیچ ملاحظه‌ای مبارزه همه جانبه با فساد و قاچاق را در دستور کار داشته و این پرونده را نیز با سرعت و دقت کامل در شعبه ویژه رسیدگی و وفق قانون با صدور حکم قاطع با عوامل و مجرمان آن برخورد خواهد کرد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا