جامعه

با هر اراده مخل در امر انتخابات برخورد می‌کنیم

ستایشی:

سخنگوی قوه قضاییه گفت: با هر اراده مخل در امر انتخابات برخورد و از حقوق ملت حفاظت و صیانت می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر نشست خبری مشترک مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ساختمان مرکزی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار شد.

ستایشی در مقدمه صحبت‌های خود در خصوص انتخابات گفت: بر پایی جشن ملی انتخابات در روز جمعه منجر به تثبیت موازنه‌های امنیت ساز و اقتدار آفرین در کشور خواهد شد. انتخابات کشور ما در هر مرحله علاوه بر نمادسازی‌های بی‌نظیر، تولید کننده قدرت ملی و تعالی بخش حرکت مردم به سمت آزادی و استقلال است.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: انتخابات نشانه از تصمیم بزرگ برای تأثیرگذاری در سرنوشت ملی همگان است برگزاری دو انتخابات مهم و سرنوشت ساز در کشور و تعیین افراد صاحب نظر در این همایش ملی باشکوه می‌تواند تأثیرات شگرفی بر ابعاد مختلف زندگی اجتماعی داشته باشد بنابراین تأثیر انتخاب اصلح و شایسته بر روند آتی کشور نقشی تعیین کننده و به سزا خواهد داشت.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: برپایی این جشن ملی از دو جنبه حائز اهمیت است، اول اینکه نفس شرکت مردم در پای صندوق‌های آرا و میزان مشارکت بی‌شک تأثیرات و تبعات مهمی بر تمامی شئون ملی در داخل و نیز پر کردن دست اقتدار در برابر بیگانگان و بدخواهان ملی خواهد داشت.

ستایشی گفت: در مرحله بعد نوع انتخاب ملی ما ریل گذاری مهمی در سرنوشت نسل فعلی و نسل‌های آینده را در پی خواهد داشت. نقش تعیین کننده دو مجلس یعنی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری نه تنها در دوره و مدت زمان فعلی که به دلیل جایگاه مهم آن‌ها در بعد زمانی و تاریخی دهه‌های بعد نیز تأثیرگذار بوده و تشکیل شاکله اصلح و خبره در این دو مجلس می‌تواند کشور را از آسیب‌های احتمالی مصون داشته و به ساحلی امن و سلامت هدایت کند.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: بدیهی است حضور پر مفهوم اراده‌های ملی در پای صندوق‌های آرا به عنوان مظهر مردم سالاری تا چه حد اهمیت خواهد داشت، قوه قضائیه جمهوری اسلامی نیز با تاکید بر دو ضرورت مهم پیش گفته تمامی ابزار و امکانات خود را از مدت‌ها پیش در خدمت برگزاری انتخابات پرشور به کار گرفته و البته رصد کننده تمامی تحرکاتی است که درصدد است بر این اراده ملی خدشه وارد کنند.

وی ادامه داد: با هرگونه اراده مخل در امر انتخابات برخورد می‌کنیم و از حقوق ملت حفاظت و صیانت می‌کنیم.

سرانجام پرونده نیشکر هفت تپه

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به این سوال که آخرین وضعیت پرونده نیشکر هفت تپه و آیا متهم پرونده اسدبیگی در زندان است یا خیر، گفت: براساس دادنامه صادره از سوی دادگاه صالح به اتهامات درج شده در پرونده که از جمله اخلال کلان در نظام ارزی کشور از طریق قاچاق عمده و کلان ارز است، نامبرده به ۲۰ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق تعزیری و محرومیت دائم از هرگونه خدمات دولتی محکوم شده است.

وی افزود: متهم همچنین بر اساس دادنامه صادره به پرداخت جزای نقدی به میزان ۱۲۶ میلیارد تومان و ضبط اموال نیز محکوم شده است. اسدبیگی در تاریخ ۲۵ مهر ماه سال ۱۴۰۰ به زندان معرفی شده و در این مدت از هیچ گونه ارفاقات قانونی (مرخصی) استفاده نکرده است و به بیرون نیز اعزام نشده بنابراین متهم پرونده در زندان در حال تحمل کیفر است.

این خبر در حال تکمیل است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا