جامعه

برخی از جرایم و آسیب‌های اجتماعی ریشه در اعتیاد دارد


معاون دادستان کل کشور ضمن بازدید از مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ خوزستان،گفت: برخی از جرایم و آسیب‌های اجتماعی ریشه در اعتیاد دارد.

به گزارش گروه قضائی خبرگزاری فارس،علی جمادی معاون قضایی دادستان کل کشور در امور اقتصادی و جرایم سازمان یافته در سفر به خوزستان، از مرکز مرکز نگهداری معتادین متجاهر (ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر استان) بازدید کرد.

در این بازدید که دادستان مرکز استان و معاونین وی نیز حضور داشتند، وضعیت واحدهای پذیرش، غربالگری، قرنطینه و بهبودی و بازپروری این مرکز مورد بازرسی قرار گرفت.

همچنین در خصوص رفع موانع ومشکلات این مرکز، نحوه شناسایی، جمع آوری و پذیرش و چگونگی اسکان معتادان متجاهر گفتگو و تبادل نظر شد.

علی جمادی در این بازدید ضمن تاکید بر تکمیل و توسعه مرکز و تاسیس مرکز فنی و حرفه ای جهت حرفه آموزی و اشتغال مددجویان پس از درمان، اظهارکرد: برخی از جرایم و آسیب‌های اجتماعی ریشه در اعتیاد دارد و چنانچه در این مراکز درمان و بازپروری به درستی انجام شود، شاهد کاهش چشمگیر جرایم خرد و آسیب‌های اجتماعی از جمله اختلافات خانوادگی خواهیم بود.

در ادامه این بازدید و با نظارت دستگاه قضایی، پذیرش مددجویان در این مرکز آغاز شد.

گفتنی است مرکز مرکز نگهداری معتادین متجاهر (ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر استان) پس از پیگیری‌های مستمر دستگاه قضایی استان پس از سال‌ها، در ۲۲ بهمن سال جاری با حضور مسئولان و مدیران استانی راه‌اندازی شد. 

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا