جامعه

بررسی اقدامات تعریف شده در دستورالعمل قرارگاه ایمنی کالبدی تهران

در دومین جلسه کمیته ایمنی شهرسازی و معماری انجام شد؛

مفاد اقدامات تعریف شده در دستورالعمل قرارگاه ایمنی کالبدی شهر تهران در چهارچوب موضوعات تخریب و گود برداری در دومین جلسه کمیته ایمنی شهرسازی و معماری مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، اولین جلسه کمیته ایمنی شهرسازی و معماری قرارگاه ایمنی کالبدی شهر تهران با حضور حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری با موضوع مباحث دوم مقرارت ملی ساختمان و نظارت برساخت و سازها درآبان ماه برگزارشد و دومین جلسه کمیته ایمنی شهرسازی و معماری شهر تهران با موضوع تشکیل اولین جلسه کارگروه تخریب و گود برداری با حضور حامد سلیمی سرپرست اداره کل معماری و ساختمان و نمایندگان دستگاه‌های مسئول برگزار شد.

این جلسه با حضور معاون دفتر توسعه مهندسی وزارت راه وشهرسازی، نمایندگان مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، مشاور عالی معاونت هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران، سازمان پیشگیری ومدیریت بحران شهر تهران معاونت فنی و عمران، مرکز حقوقی، اداره حقوقی و املاک معاونت شهرسازی و سازمان آتش نشانی و نماینده اداره کل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران تشکیل و موضوع تخریب و گودبرداری مورد بررسی کارشناسی قرارگرفت.

در دستور العمل تشکیل قرارگاه ایمنی کالبدی شهر تهران، کمیته ایمنی شهرسازی و معماری با موضوع ارتقا ایمنی گودهای شهر تهران شامل تدوین آئین نامه تخریب ساختمان‌های شهر تهران، اصلاح مصوبه ارتقا ایمنی تخریب و وگود برداری‌های ساختمانی شهر تهران، اصلاح ضوابط تمدید پروانه با ملاحظات ایمنی گود، راه اندازی سامانه پایش گودها توسط معاونت شهرسازی و معماری، شناسایی و بروز رسانی ماهانه فهرست گودهای پر خطر شهر تهران و… مطرح شده است.

براساس این گزارش در دومین جلسه کمیته ایمنی شهرسازی و معماری، مفاد اقدامات تعریف شده در دستورالعمل قرارگاه ایمنی کالبدی شهر تهران در چهارچوب موضوعات تخریب و گود برداری مورد بررسی و تبادل نظرکارشناسی حاضران در جلسه قرار گرفت.

در این جلسه پس از بحث و تبادل نظر مصوبات هشتگانه در خصوص موضوع تخریب و گود برداری ارائه شد که بر این اساس، مقرر شد وزارت راه و شهرسازی پیشنهادات خود را در خصوص تعیین متولی تدوین آئین نامه تخریب ساختمان‌های شهر تهران جهت همکاری با شهرداری تهران اعلام کند. هم چنین مقرر شد اصلاحات مورد نیاز پیشنهادی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و وزارت راه و شهرسازی در راستای اصلاحیه مصوبه ارتقا ایمنی تخریب و گودبرداری‌های به صورت مکتوب درخواست شود.

هم چنین مقرر شد مرکز حقوقی شهرداری تهران، اصلاحات مورد نیاز در راستای اصلاحیه مصوبه ارتقا ایمنی تخریب و گودبرداری‌های ساختمانی شهر تهران را به معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران اعلام کند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا