جامعه

برگزاری جلسه طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در منابع طبیعی


جلسه طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت به منظور دستیابی به هماهنگی و هم افزایی بیشتر بین ستاد سازمان منابع طبیعی با ادارات کل منابع طبیعی استان‌ها بصورت وبینار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار محیط‌زیست خبرگزاری فارس به نقل از سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری، صبح امروز جلسه‌ای به ریاست معاون امور جنگل‌های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری و دبیر ستاد طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت و با حضور مدیران کل منابع طبیعی استان‌‌های، همدان، کرمانشاه، ایلام، اردبیل و خوزستان در مورد وضعیت نهالستان‌های موجود و میزان نهال‌های تولیدی و محدودیت‌ها و موانع موجود برگزار شد و هر استان گزارشی را بصورت ویدئو کنفرانس ارائه کرد.

نقی شعبانیان معاون امور جنگل‌های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری و دبیر ستاد طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، از مدیران منابع طبیعی استان‌ها خواست آمار نهال‌های تولید شده را تا پایان اردیبهشت در سامانه مدیریتی بارگذاری کرده و برای محل کاشت درخت و جنگل‌کاری، طرح  تهیه نمایند.
وی افزود:  تمامی عرصه‌های مستعد درختکاری اکنون  شناسایی و مطالعه شده و برای این مناطق طرح جنگل کاری ۱۰ ساله تهیه می‌شود.

شعبانیان خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی هر منطقه، گونه‌های سازگار با آن نواحی کاشته خواهد شد، در این طرح به چگونگی حفظ و نگهداری درختان توجه ویژه شده است.

طرح کاشت یک میلیارد درخت را سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، به خاطر موقعیت جغرافیایی خشک و نیمه خشک و وجود اکوسیستم‌های شکننده و حساس و همچنین قرار داشتن ایران در زمره کشورهای با پوشش کم جنگل، شروع کرده است، این طرح با حمایت دولت و پشتیبانی وزارت جهاد کشاورزی و مشارکت گسترده بخش خصوصی، تشکل‌های مردم نهاد و دوستداران و علاقه مندان به سرسبزی طبیعت در یک دوره چهار ساله انجام خواهد شد.

پایان پیام/
 


آگهی
دکمه بازگشت به بالا